|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۶۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
فرمانده نیروی انتظامی گفت: به نمایندگی از پلیس ایران می گویم که نیروی انتظامی به کمک پلیس دیگر کشورهای اسلامی برای برقراری نظم و انضباط مراسم حج و تامین امنیت زائران بیت الله الحرام در عربستان آمادگی دارد تا این مسوولیت و ماموریت خطیر را به نحو احسن انجام دهد.
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی(ایپاس) افزود: اگر آنها این توان را ندارند، خوب است که مسوولیت این کار را به پلیس کشورهای اسلامی بسپارند.

وی ادامه داد: بزرگتر از اصل فاجعه منا، بی تفاوتی و رفتار غیرانسانی پلیس و مسوولان سعودی است که در قبال جان باختگان و مجروحان ایرانی انجام دادند، در حالیکه اگر همت و اراده می کردند که نداشتند، می توانستند از این فاجعه جلوگیری کرده و مجروحان را نجات دهند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: آنها هیچ اراده ای نداشته و باید دنبال این موضوع بگردیم که چند درصد، عمد در کار بوده است.

اشتری تاکید کرد: حکام عربستان باید پاسخگوی جنایت هولناک خود باشند، البته هشدار فرمانده کل قوا، امر مهمی برای کاهش آلام و نگرانی مردم بود و این نشان اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی، فرمایشات مقام معظم رهبری دلگرم کننده همه مردم و مسلمانان و نا امید کننده دشمنان بشریت بود.

اشتری افزود: فاجعه منا نه تنها کشورهای اسلامی بلکه همه مردم با هر دین و مذهبی را داغ دار کرد، زیرا این حرکت، غیرانسانی و مغایر با اصول بشریت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین