|
|
امروز: چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
عضو پیشکسوت شورای شهر اصفهان:
کد خبر: ۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
رییس شورای شهر اصفهان با تاکید بر لزوم تحقق مدیریت واحد شهری، گفت: انتظار ما این بود که در دولت نهم و دهم مدیریت واحد شهری تحقق پیدا کند.
تدبیر و امیدعباس حاج‌رسولی‌ها  که در چهارمین دوره شورای شهر اصفهان نیز حضور دارد، مهم‌ترین دغدغه در شورای چهارم را دغدغه‌های شهری به خصوص در زمینه خشکسالی دانست و گفت: دولت و مجلس باید به دنبال تصمیمی برای دور کردن اصفهان از خشکسالی و جاری کردن دائم آب در زاینده‌رود باشند. این دغدغه‌ی همه شهر است که به ما به عنوان اعضای شورا منتقل کرده‌اند و ما هم به مسئولین رساندیم.

وی مسئله مهم دیگر شهر اصفهان را احداث مترو اعلام کرد و گفت: نمی‌توان این موضوع را یک دغدغه خواند چرا که در حال حاضر مشکل تامین اعتبار دارد و انشاالله دولت جدید تعهدات دولت قبلی را عملی می‌کند و مترو نیز راه‌اندازی می‌شود.

این عضو شورای شهر اصفهان با اعلام اینکه بسیاری اعتبارات شهر اصفهان در دو سال گذشته پرداخت نشده است، گفت: هنوز نوع برخورد دولت جدید را نمی‌دانم اما در این دو سال اعتبارات مربوط به یارانه بلیت اتوبوس و خرید اتوبوس و سهم 10 درصدی شهرداری‌ها از محل فروش بنزین در اختیارمان قرار نگرفته و همه چیز در مورد این پرداخت‌ها مبهم است.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت جدید این موارد را احیا کند و شرایط به دو سال قبل و شرایط عادی پرداخت اعتبارات برگردد.

حاج رسولی‌ها با اشاره به وضعیت بودجه‌ای دولت جدید در حوزه عمران، گفت: به نظر می‌رسد دولت به ناچار برخی از وظایف خود را به شهرداری ها و شوراها واگذار کند تا شهر ها خودشان برای خودشان تصمیم‌گیری کنند.

وی تاکید کرد: شوراها چیز جدیدی نمی‌خواهند و به دنبال اختیارات تاکید شده در قانون اساسی هستند که تاکنون واگذار نشده است.

حاج رسولیها ارتباط شورای شهر اصفهان با شهردارش را ارتباطی خوب و دو طرفه خواند و گفت: پروژه های بزرگی در این دوران اجرا و بهره‌برداری شد که از جمله آن پروژه امام علی (ع) است. این پروژه‌ از پروژه‌های تاریخی و از جمله پروژه‌های برجسته سطح استان است که هفته آینده افتتاح خواهد شد. همچنین میدانی به نام میدان امام علی (ع) که در مساحتی حدود دو سوم میدان امام در مرکز شهر قدیم اصفهان احیا شده است که نوروز سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود.

حاج رسولی‌ها که از قدیمی‌های شوراهاست تاکید کرد که دولت یازدهم باید در ابتدای امر سعی کند مدیریت واحد شهری را عملی کند چرا که این اقدام به نفع دولت و مردم است و افزود: بسیاری از کارهای خدماتی دولت روی زمین مانده است که اگر در اختیار شورا قرار بدهند و بودجه حداقلی نیز در اختیار شهرها قرار گیرد بسیاری از خدمات از جانب شوراها و شهرداری‌ها به مردم ارایه می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین