|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۶۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
سعيد جليلي كه مدت‌ها با خانم كاترين اشتون در حال مذاكره بود يك‌بار مورد سوال اين افراد قرار نگرفت و توجه و حساسيتي نسبت به دستاوردهاي وي نداشتند. هيچ‌گاه نپرسيدند در دوران رياست سعيد جليلي در پرونده هسته‌اي ايران چه پيشرفت‌هايي حاصل شد؟
روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم صادق زيباكلام نوشت:
 
كساني كه در مقابل مجلس براي مخالفت با برجام تحصن كرده و چادر و خيمه زده‌اند بیش از  هر چیز ظاهرا اهداف سياسي داشته و دنبال استفاده سیاسی و جناحی از آن هستند. اين افراد انگیزه خودشان را خير و صلاح مملكت معرفی می‌کنند. پرسش این است که اينها که دغدغه دارند، مي‌توانستند در هشت سالي كه احمدي‌نژاد كشور را با سياست‌هاي خود با مشکلات زیاد مواجه کرد يك‌بار از وي می‌پرسیدند كه سياست شما چيست؟ اين افراد مي‌توانستند حداقل يك‌بار از سعيد جليلي در شش سالي كه رياست تيم مذاكره‌كننده ايران را به عهده داشت سوال بپرسند كه شما در مدتي كه رياست اين تيم را به عهده داشتيد چه دستاوردهايي براي عرضه داريد؟

 سعيد جليلي كه مدت‌ها با خانم كاترين اشتون در حال مذاكره بود يك‌بار مورد سوال اين افراد قرار نگرفت و توجه و حساسيتي نسبت به دستاوردهاي وي نداشتند. هيچ‌گاه نپرسيدند در دوران رياست سعيد جليلي در پرونده هسته‌اي ايران چه پيشرفت‌هايي حاصل شد؟ اين آقايان و خانم‌ها اگر تا اين حد دغدغه دارند، مي‌توانستند يك‌بار اين سوال را از مسئولان داشته باشند كه وقتي كشور براي اين ميزان هزينه كرده است ظرف ده سال گذشته دستاورد آنها واقعا چه بوده است؟

اين افرادي كه امروز جلو مجلس تحصن كرده‌اند، مي‌توانستند از مسئولان سوال كنند و بگويند قيمت تمام شده هر كيلووات برقي كه در نيروگاه هسته‌اي بوشهر توليد مي‌شود، چقدر است؟ با توجه به اينكه ميانگين توليد برق در كشور يعني نيروگاه‌هاي آبي، گازي، ديزلي يا حرارتي چيزي حدود 80 تومان است، يعني هر كيلووات برق توليدي 80 تومان بوده، هر كيلووات برقي كه در نيروگاه بوشهر توليد مي‌شود چقدر است؟ من يقين دارم از ده برابر قيمت يك كيلووات برق معمولي بيشتر است. كساني كه جلو مجلس چادر زده‌اند، مي‌توانستند بپرسند اين هزينه را چه كسي بايد پرداخت كند؟ هزينه اين برقي كه در نيروگاه بوشهر با اين قيمت بالا توليد مي‌شود را چه كسي بايد پرداخت كند؟ مردم يا دولت؟ دولت يازدهم بيش از 20 ماه تلاش كرد و قدرت‌هاي بزرگ را پاي ميز مذاكره كشاند و با حداقل خسارت توافق هسته‌اي وين را به دست آورد. دولتي كه با حسن نیت تلاش مي‌كند نباید تخریب شود. برخي ناخواسته  همان واكنشي را نشان مي‌دهند كه دیگران در خارج نشان مي‌دهند. نتانياهو به اوباما مي‌گويد چرا اين توافق را امضا كرده‌ايد؟ برجام به نفع ايران است و تهديد ايران را نيز نمي‌تواند از بين ببرد و شبانه‌روز با برجام مخالفت مي‌كند، آن‌گاه برخی نيز در حال مخالفت با برجام هستند. جمهوریخواهان تندرو در آمريكا با برجام مخالفت مي‌كنند. بهتر است اگر انتقادی به دولت داریم با طرح سوال و کارشناسی‌شده آن را مطرح کنیم، برجام را نباید از دیدگاه صرف جناحی تحلیل کرد. برجام یک توافق بین‌المللی است و از این طریقی که تندروها به آن نگاه می‌کنند نمی‌تواند حتی برای این جماعت منفعت جناحی به ارمغان بیاورد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
همراه و همپا ، با دولتیهای قبل بودند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
4
0
مردک دلقک امریکایی در دانشگاها ذهن بچه های مردم را مسموم می کند.
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
بدبخت تو همین دستگاهی که جلوت داری اینو میخونی مال امریکا هست.............
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
حقیقت سخته برای کسانی که فقط منافع خودشونه میخواین.اصولگرایان افراطی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین