|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۶۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
خطیب جمعه موقت تهران اظهار داشت: هرجا که شرطه(ماموران) شما می گفت بایست می ایستادند و هرکجا می گفت برو می رفتند، شرطه ها انسان های بسیار خشنی هستند، شما قطعا مسوول هستید و دنیا منتظر جوابتان است و حتی با تسلیت و عذرخواهی و احضار کاردار و تشییع، کار حل نمی شود.
خطیب جمعه در خطبه دوم با تاکید بر این که عاملان فاجعه منا باید شناسایی، محاکمه و مجازات شوند، گفت: بدون تردید باید مدیریت حج تغییر کند.

 آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های دوم نماز جمعه تهران با توصیه نمازگزاران به تقوی اظهار داشت: فاجعه خونباز و جانگداز منا را به محضر پیامبر(ص)، ائمه(ع) و رهبر معظم انقلاب و به بازماندگان این عزیزان تسلیت می گویم.

وی با بیان اینکه این اتفاق لکه ننگی به دامن آل سعود است که به سادگی پاک نمی شود، گفت: شما با مهمانان خدا چه کاری کرده اید؟ چقدر مسامحه، کوتاهی و بی توجهی؟ فکر می کنید این جنازه ها وقتی به کشورشان برگردند قضاوت مردم درباره رفتار شما چگونه خواهد بود.

خطیب جمعه موقت تهران اظهار داشت: هرجا که شرطه(ماموران) شما می گفت بایست می ایستادند و هرکجا می گفت برو می رفتند، شرطه ها انسان های بسیار خشنی هستند، شما قطعا مسوول هستید و دنیا منتظر جوابتان است و حتی با تسلیت و عذرخواهی و احضار کاردار و تشییع، کار حل نمی شود.

وی تصریح کرد: اینکه عربستان بگوید می خواهم جنازه ها برگردند، هنر کرده اند؟ این یک صدم کار نیست، مساله اصلی این است که باید کشورهای اسلامی تحقیق کنند و هیات حقیقت یابی تشکیل شود و دلیل بستن راه ها کاملا مشخص شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: بسیاری از این افراد بخاطر عطش و تشنگی جان باختند و روزنامه لبنانی الدیار نیز نوشت که بسته شدن مسیر بخاطر عبور کاروان سلطنتی بوده و مساله به این سادگی خاتمه پیدا نخواهد کرد و فکر نکنند با فرستادن جنازه ها کار تمام می شود.
موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه باید عوامل و ریشه های این موضوع مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: باید عاملان این جنایت شناسایی شوند و در محاکم صالح محاکمه و مجازات شوند و برای مدیریت حج باید فکری کرد و این که نمی شود هرسال جمعیت عظیمی وارد عربستان شوند و با آنها اینگونه رفتار شود.

موحدی کرمانی با بیان اینکه باید مدیریت حج تغییر کند، خاطر نشان کرد: حکام آل سعود ثابت کردند که لیاقت ندارند و ما هر سال در رمی جمرات شاهد ضایعاتی هستیم؛ اگر نمی توانند حج را مدیریت کنید، حداقل با دیگر کشورهای اسلامی مشورت کنند.

وی با اشاره به اینکه شرطه های عربستان افرادی بسیار بی ادب و تند هستند، گفت: باید برای آنها فکری کرد

خطیب جمعه تهران با تاکید براینکه آل سعود از هشدار رهبر معظم انقلاب بترسد، گفت: سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند ممکن است با عکس العملی سخت و خشن مواجه شوید در گوشتان باشد.

موحدی کرمانی افزود: فقط امسال یا سال آینده نیست که باید مودب باشید بلکه باید تاابد میزبانان مهربان باشید و برای همیشه حقوق حجاج را محترم بدارید و گرنه مواظب باشید گرفتار غضب رهبر ایران نشوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دل به آمریکا و اسراییل خوش نکنید و این برای شما ننگ است، چون اظهار می کنید که به قرآن علاقه دارید پس پیوندتان را با امت اسلامی قوی کنید و به آمریکا دل خوش نکنید.

موحدی کرمانی تصریح کرد: دست از حمله به یمن بردارید، چقدر می خواهید این مظلومان، زنان و کودکان کشته شوند؟ از خدا بترسید و بدانید که خدا در کمین ظالم است، پس اینقدر ظلم نکنید و بگذارید مردم یمن خودشان تصمیم بگیرند.

**ما رابطه خوبی با آمریکا نداریم

امام جمعه موقت تهران خطاب به اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز گفت: ما با آمریکا دست نمی دهیم، دست دادن یعنی رابطه ما با آمریکا خوب است، ولی ابدا ما رابطه خوبی با شما نداریم.

موحدی کرمانی افزود: آمریکا دشمن شماره یک اسلام است و در نتیجه تا این چنین دشمنی وجود دارد ما هم با تمام وجود دشمن آمریکا هستیم.

وی با بیان اینکه توافق هسته ای ربطی به مسایل دیگر ندارد، اظهار داشت: بیزاری ما از دشمنان دین جزو پایه های دینی ما است و توافق مراحل خود را طی می کند ولی مردم ایران جنایات آمریکا را فراموش نکردند پس ما با دزد و قاتل دست نمی هیم و 'مرسی' نمی گوییم.
خطیب جمعه تهران در بخش پایانی خطبه دوم با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی باید در برخورد با گناه جدی تر باشد و مماشات نکند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین