|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۶۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
وزیر دادگستری گفت: امروز منطقه آشوب زده و ایران یک جزیره امن است، بحران در کشورهای دیگر بالاست و بی خانمانی و خونریزی ایجاد شده، ولی ما سرافراز ایستاده ایم و این ایستادگی به پشتوانه مردم باعث شده رییس جمهوری مقتدرانه در سازمان ملل سخن بگوید و انتقاد کند؛ شما مردم قدرت رییس جمهوری هستید.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی پنجشنبه شب درآئینی به مناسبت عید غدیر در مسجد جامع بندرترکمن با بیان اینکه استان گلستان می تواند نمونه خوبی از زندگی شیعه و سنی درکنار هم، در ایران و دولت های اسلامی باشد؛ افزود: امروز نقش ایران به برکت صلابت و پیشینه تاریخی آن، هر روز در منطقه تقویت می شود و شیعه و سنی درکنار هم زندگی می کنند، زیرا همه امت پیامبر (ص) هستیم.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به یک قدرت در جهان تبدیل شده و کسی درمورد این مساله شک و تردید ندارد، اما این قدرت به معنای جنگ طلب بودن مانند قدرت هایی که با سلاح و زور می خواهند حکومت کنند، نیست، بلکه ما با قدرت خود با قلب های مردم کار داریم.

وزیر دادگستری ادامه داد: اگر با گروه 1+5 دور یک میز نشستیم به این دلیل بود که به دنیا ثابت کردیم که ما را به دروغ به داشتن بمب اتم متهم می کنند، ما نیازی به بمب اتم نداریم، مردم ما 35 سال با همه تحریم ها و مشکلات توانستند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کنند و آن را درجهت حمایت از مردم مظلوم گسترش دهند.
وی تاکید کرد: ما بدون جنگ این مهم را به سام
ان رساندیم، بمب کشور ما ایمان، اراده ملت، وحدت امت اسلامی، توکل، عنایت و حمایت خداوند است.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: قدرت کشور ما قدرت نرمی است که هر روز درحال گسترش و تسخیر حوزه های جدید است و این حوزه ها در واقع قلوب مردم دنیاست.

وزیر دادگستری افزود: ما باید در نشست های مختلف این قدرت نرم را نشان می دادیم به همین دلیل نمایندگان کشور ما با دقت، متانت و استفاده از ابزارهای تخصصی این مساله را اثبات کردند و تعریف واضحی از آن داشتند و توانستیم در واقع دشمن را خلع سلاح کرده و دروغ آنان را باطل کنیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی آرمان و باورهای مختلفی دارد و براساس آن از آرمان ها و حقوق همه مردم دنیا دفاع می کند.

وزیر دادگستری اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز با صلابت، قاطعیت و جدیت مثال زدنی و متانت به دنیا هشدار دارد که در هر شرایطی از حقوق مردم دفاع می کنیم.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشکده نیروی دریایی نوشهر نیز گفت: پیام معظم له در واقع گسترش عدالت و عمل کردن به عدالت است و تاکید داشتند که حقوق جان باختگان حادثه منا باید پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله غدیر و این که موضوع امامت، سرپرستی و مدیریت جامعه مهم است و امروز به عنوان اصلی ترین حق اجتماعی شناخته می شود، تصریح کرد: براساس این حق همه مردم در سرنوشت کشور حق تصمیم گیری دارند و جامعه برای خود بعد از رسول خدا (ص) و ائمه معصومین (ع) نیاز به مدیر و سرپرست دارد و امروز رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی و سرپرست و مدیر جامعه اسلامی نه تنها در ایران بلکه در دنیای اسلام شناخته شده است.

وزیر دادگستری اضافه کرد: در بحث تعیین سرنوشت ، کسی حق ندارد چه خود و چه فرد دیگری را بر ما به عنوان مسئول و مدیر تحمیل کند.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه اسلام یک دین سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، تربیتی و حکومتی است، ادامه داد: اسلام با توجه به این مسائل به موضوع سرپرستی در جامعه توجه خاص دارد.

وی گفت: پیام غدیر در واقع سلامت و طهارت مدیریت و شرایط مدیریت است و معتقدیم باید دستورهای خدا حاکم باشد و کفار حق ندارند بر مسلمین حکومت کنند.

به گفته پورمحمدی از آنجا که مساله مدیریت و رهبری و اسلام به خوبی در دنیا تعریف نشده، ما شاهد جنگ، خونریزی، کشتار، آوارگی، بمباران و مسائلی از این قبیل در کشورهای مختلف هستیم.

وی یادآور شد: رمز اسلام این است که رهبری الهی، مردمی و از دل جامعه باشد، به دین، باور و اعتقاد مردم احترام بگذارد و به حقوق آنان اذعان داشته باشد.

وزیردادگستری اظهارکرد: امروز به برکت فهم والای جامعه ما ولایت الهی و رهبری اسلامی وجود دارد که حکم خدا را اجرا و به دستورات آن عمل کرده و برکات زیادی در کشور ایجاد شده وهمچنین ادعا نداریم که حکومت ما کاملا اسلامی است، هنوز نقص هایی وجود دارد، اما همین اندازه که شیعه و سنی پشت رهبر ایستادند و از حکومت دینی حمایت کردند، باعث شد تا شایستگی و فرهیختگی ایران به جهان ثابت شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین