|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: ساعات خواب و بیداری، محل خواب، آب و هوا، خوردن و آشامیدن، مسایل روحی و نفسانی حتی یک عصبانیت یا ترس یا غمی که در فرد بروز پیدا می کند در تغییر مزاج آن موثر است و فرد را دستخوش بیماری می کند.
الهام اختری دستیار تخصصی طب سنتی ایران اظهار داشتت: طب سنتی ایران بر اساس مزاج ها و اخلاط به تشخیص بیماری ها و سپس به درمان آنها می‏ پردازد.

به گفته وی در طب سنتی ایران دارای مزاج های گرم و تر، گرم وخشک، سرد و تر و سرد و خشک است که ۴ خلط دم، بلغم، صفرا و سودا به وجود هر یک از این مزاج ها وابسته است و هر یک از این مزاج ها در فصول و شرایط خاصی، بیشتر در معرض بروز بیماری قرار می گیرند.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: شکل دیگری از سوء مزاج ها، سوء مزاج خلقی است که در رخداد بسیاری از بیماری‏ ها دخیل است و فرد با این سوء مزاج به دنیا می‏ آید وبیماری‌های زنان نیز در قالب همین نوع شرایط قرار می‏ گیرند و طبیعتاً زنی که دارای نوعی سوء مزاج است، وقوع بیماری ها و شدت و ضعف آنها متفاوت از دیگران است.

اختری عنوان کرد: قدم اول در شناخت بیماری‏ ها و تشخیص آنها تشخیص مزاج پایه فرد است که با آن به دنیا آمده است و سپس مزاج عارضی که در سیر زندگیش بر اساس شرایط زندگی و تغییرات ناشی از آن حاصل شده است.

وی اضافه کرد: مسائل بسیاری مزاج فرد را دستخوش تغییر قرار می‏ دهد همچنین در بسیاری از موارد بروز برخی مشکلات از زمان شیرخوارگی تا به امروز فرد را دستخوش بیماری کرده است مانند ساعات خواب و بیداری، محل خواب، آب و هوا، خوردن و آشامیدن و مسایل روحی و نفسانی حتی یک عصبانیت یا ترس یا غمی که در کودکی به فرد عارض می‏ شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: مزاج فرد امری پیچیده است که طی ویزیت‏ های پیاپی توسط متخصص طب سنتی مشخص شده و بر اساس نوع بیماری اقدام به درمان مناسب برای فرد خواهد کرد.

اختری افزود: درمان طب سنتی بر پایه نحوه زندگی افراد و تآثیر ان بر مزاجی که فرد با آن متولد شده است و مزاج عارضی پیش آمده است و درمان یک فرد با فرد دیگر متفاوت و بر اساس شرح حال و مزاج وی خواهد بود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین