|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تا مدت دو هفته افراد برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا به دید و بازدید حجاج نروند.
دکتر علیرضا بیگلری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط خاص بوجود آمده در وضعیت بازگشت حجاج بیت الحرام به کشور افزود: با توجه به اینکه در 40 روز گذشته 160 مورد ثابت شده از ابتلای بیماری کرونا در بین حجاج کشور عربستان اعلام شده مقابله با این بیماری در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی یادآوری کرد: بنابراین این خطر وجود دارد که حجاج ایرانی نیز پس از ورود به کشور این بیماری را انتقال دهند.

بیگلری با تاکید بر اینکه تمامی تمهیدات لازم در ارتباط با این بیماری از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اندیشیده شده است ، ابراز کرد : دانشگاه علوم پزشکی زنجان اقدامات و تدابیر ویژه ای را برای بازگشت حاجیان زنجانی در بدو فرودگاه این استان در نظر گرفته است.
وی بیان کرد: بر این اساس هنگام ورود حجاج به فرودگاه این استان آموزش های لازم به آنان و خانواده های آنها داده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: مرکز عملیاتی بیمارستان ولی عصر(عج) برای ارجاع مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا مستقر شده است.

وی تب، اسهال، تنگی نفس و سرفه را از جمله علایم بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: در صورت مشاهده این نشانه ها افراد به بیمارستان ولی عصر(عج) زنجان مراجعه کنند.

بیگلری با تاکید بر اینکه رعایت نکاتی از سوی بستگان و خانواده های حجاج برای پیشگیری از بیماری کرونا بسیار ضروری است، بیان کرد: توصیه می شود افراد دو هفته اول بازگشت حجاج به دیدار آنان نروند و در غیر این صورت از دست دادن و روبوسی با حاجیان پرهیز کنند.

وی یادآوری کرد:در صورت اجبار نیز برای دید و بازید حاجیان در کمتر از 10 دقیقه محل را ترک کنند، در فاصله بیش از یک متری ملاقات کنند و شستشوی مرتب دست ها نیز به این گروه از افراد توصیه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: رسانه های گروهی می توانند بدون ایجاد جو نگرانی برای شهروندان اطلاع رسانی توصیه های بهداشتی را برای مردم بازگو کنند.
به گفته فرامرز بابایی مدیرکل حج و زیارت استان زنجان امسال یکهزار و 141 زایر در قالب 9 کاروان از این استان راهی سرزمین وحی شده اند که 21 و 22 مهر از طریق فرودگاه زنجان به آغوش خانواده هایشان بر می گردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین