|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: نقدینگی بزرگترین چالش بنگاه‌های تولید است.
عباس آرگون عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سیاست های پولی و تاثیر ان بر تولید گفت: در شرایط فعلی عدم توازن بین عرضه و تقاضای پول موجب شده تا سیاست‌های پولی کم اثر شود.

وی افزود: این عدم توازن ناشی از رشد جهشی دلار ناشی شده چرا که در سال های متمادی سعی شده قیمت دلار پایین نگه داشته شود و یک مقطع زمانی با محدودیت منابع ارزی قیمت دلار بیش از 100 درصد افزایش یافت.

آرگون تصریح کرد: در شرایط فعلی همه بنگاه های تولیدی به نوعی به دنبال این هستند که همه منابع مالی خود را از بانکها تامین کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: دولت است که در شرایط فعلی عمده مشکل تولید کمبود نقدینگی است اما همه کسری نقدینگی واحدهای تولید نباید توسط بانک‌ها تامین شود.

به گفته آرگون بانک‌ها باید برای تامین نقدینگی کوتاه مدت بنگاه ها تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مشکلات مدیریتی بنگاه‌ها عدم دسترسی به بازارهای جهانی و رقابت غیر منصفانه بنگاه ها با واردات و عدم تعادل بازارهای داخلی موجب شده که بنگاه‌ها با کمبود نقدینگی مواجه شوند .

وی تاکید کرد: همچنین سرمایه گذاری‌های راکد بنگاه‌ها نیز از عوامل موثر در کاهش نقدینگی بنگاه‌ها است .

وی  در ادامه صحبت‌های خود به این نکته نیز اشاره کرد که سیاست‌های پولی جزئی از سیاست‌های کلان اقتصادی کشور است که در سیاست پولی تسریع و شتاب رشد اقتصادی و رسیدن به سطح مطلوب اشتغال دنبال می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین