|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۶۵۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، گفت: باید با شفاف سازی درمورد منابع درآمدی کمیته امداد امام خمینی (ره) تمام سمپاشی ها علیه این نهاد را خنثی کرد.
وی روز پنجشنبه در دیدار با رییس و اعضای هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: گاهی مطالبی مبنی بر اینکه مثلا قسمت زیادی از کمک های مردمی به کمیته امداد صرف هزینه های پرسنلی این نهاد می گردد، پخش می شود که شما باید شفاف سازی کنید.

وی تصریح کرد: کمیته امداد باید به مردم بگوید که تعداد پرسنل این نهاد پس از هیات امنایی شدن آن کاهش یافته و حقوق پرسنل از محل پول های دولتی و منابع دیگر داده می شود، تا آنان از اینکه کمک های آنها به دست نیازمندان می رسد، اطمینان کافی پیدا کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سرمایه هر تشکیلاتی اعتماد است، افزود: باید کمیته امداد هر چه بیشتر اعتماد مردم را به خود جلب کند.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی درحال حاضر در بین مردم خوشنام است، و مردم ترجیح می دهند، کمک های خود به محرومان را بیشتر از این طریق انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: این نهاد در عین اینکه نباید بگذارد اعتماد مردم به عنوان بزرگترین سرمایه اش متزلزل شود، باید برای افزایش بیش از پیش آن نیز تلاش کند.

این مرجع تقلید همچنین خبر رسانی مستمر و شفاف را برای افزایش اعتماد عمومی نسبت به کمیته امداد ضروری عنوان کرد، و افزود: این نهاد باید در خصوص تمام عملکردها و فعالیت های خود در زمینه های مختلف همواره آمار و اطلاعات دقیقی را ارایه نماید.

وی با بیان اینکه ضعف در خبر رسانی و اطلاع رسانی مشکل بسیاری از دستگاه های کشور است، تصریح کرد: صدا و سیما در این زمینه مسوولیت سنگینی را بر عهده دارد.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منابع در آمدی کمیته امداد با درخواست هایی که از آن می شود، هماهنگ نیست، تصریح کرد: این نهاد با توجه به درخواستهای زیادی که از آن صورت می گیرد، باید به فکر منابع درآمدی جدیدی برای خود باشد.

آیت الله مکارم تصریح کرد: بدون شک کمک 500 هزار ریالی دولت به اعضای خانواده در طول ماه به عنوان یارانه خوب است، ولی باید این مبلغ افزایش پیدا کند، لذا افزایش تعداد خیرین حامی کمیته امداد در بالا رفتن میزان کمکی که به محرومان تحت پوشش این نهاد می شود، بسیار موثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه کمیته امداد باید به موازات خدمات مادی و جسمانی خدمات معنوی و روحانی نیز به افراد تحت پوشش خود داشته باشد، تصریح کرد: فلسفه تشکیل کمیته امداد ارایه خدمات فرهنگی است، یعنی این نهاد به بهانه کمک مادی به نیازمندان کار فرهنگی نیز بر روی آنها انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه در زمان کنونی عوامل فساد به شدت افزایش یافته تصریح کرد: امروز حتی یک تلفن همراه که در دست یک نوجوان قرار دارد، می تواند منبع بسیاری از آسیب ها باشد، لذا به موازات نشر وسیع فساد ما نیز باید نشر وسیع مسایل فرهنگی را داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین