|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
کد خبر: ۶۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، انتقام شکست در فینال بازی های آسیایی اینچئون را از کره جنوبی گرفت.
ملی پوشان ایران از ساعت 10 امروز (پنجشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف کره جنوبی رفتند و با نتیجه 75 بر 62 به پیروزی رسیدند.
ایران در کوارترهای اول و سوم این مسابقه با نتایج 23 بر 8 و 24 بر 21 حریف خود را شکست داد و کره جنوبی در کوارترهای دوم و چهارم توانست با امتیاز 17 بر 13 و 18 بر 15 به پیروزی رسید.
ایران با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد تا از ساعت 15 فردا (جمعه) به مصاف برنده مسابقه تیم های چین و هند برود.
ایران در فینال بازی های آسیایی 2014 اینچئون در کمال ناباوری از کره جنوبی شکست خورد و مدال طلا را تقدیم این تیم کرد.
درک بائرمن سرمربی تیم ملی ایران در این مسابقه تیم خود را با ترکیب اولیه صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، مهدی کامرانی، حامد آفاق و اوشین ساهاکیان به میدان فرستاد.

** کوارتر اول (ایران 23 - کره جنوبی 8)
حساسیت بازی در این کوارتر تاثیر زیادی روی عملکرد بازیکنان دو تیم داشت و باعث شد تعداد خطاهای دو تیم افزایش یابد. این مسئله از سوی دیگر باعث شد تعداد زیادی از پرتاب های بازیکنان دو تیم به گل تبدیل نشود.
چند اشتباه بازیکنان ایران در حمله باعث شد کره جنوبی در ضد حمله به امتیاز برسد.

** کوارتر دوم (ایران 13 - کره جنوبی 17)
در ابتدای این کوارتر، بائرمن بازیکنان ذخیره خود را به میدان فرستاد اما به دلیل اینکه عملکرد قابل قبولی نداشتند بازهم بازیکنان اصلی را جایگزین آنها کرد اما هنگام حضور آنها در میدان فقط کامرانی، نیکخواه و حدادی با هم پاسکاری می کردند و شرایط به گونه ای پیش می رفت که دو بازیکن دیگر ایران از دور مسابقه خارج شده بودند.
بازیکنان کره جنوبی از سرعت بالای خود در این کوارتر استفاده کردند و در ضد حملات به امتیازات زیادی دست یافتند.
خطای غیر ورزشی حامد حدادی که قصد داشت با سر خود به صورت بازیکن حریف ضربه بزند یکی از مهمترین اتفاقات این کوارتر بود.

** کوارتر سوم (ایران 24 - کره جنوبی 21)
اوشین ساهاکیان عملکرد بسیار خوبی در ریباند حمله و پرتاب های دو امتیازی داشت اما در اواخر کوارتر به دلیل اینکه تعداد خطاهایش زیاد شده بود تعویض شد.
حامد آفاق در این کوارتر از ناحیه مچ پا مصدوم شد که اصغر کاردوست به راحتی از روی زمین بلند کرد و از میدان بیرون برد و صحنه جالبی رقم زد.
تعداد زیادی از پرتاب های آزاد بازیکنان ایران در این کوارتر از دست رفت که نشان داد هنوز این مشکل قدیمی بسکتبال ایران حل نشده است.

** کوارتر چهارم (ایران 15 - کره جنوبی 18)
در بیشتر زمان این کوارتر بازیکنان ذخیره ایران بیشتر بازی کردند و عملکرد خوبی داشتند.
سعید داورپناه بیشتر امتیازات ایران در این کوارتر را به دست آورد و در زمینه بازی سازی نیز تاثیر زیادی در کار تیم ملی ایران داشت.
اگرچه کادر فنی تیم ملی بر عملکرد خوب بازیکنان در کار دفاعی تاکید دارند اما در طول این مسابقات و از جمله این کوارتر، بارها مشاهده شده است که ایران در کار دفاعی نیز آشفته کار می کند.
کره جنوبی با وجود اینکه در آغاز این کوارتر 16 امتیاز از ایران عقب بود، تا آخرین ثانیه برای جبران شکست تلاش کرد در حالی که ایران در مسابقه با فیلیپین زمانی که از حریف خود عقب افتاد از نظر روحی و روانی از هم پاشید و بازیکنان کشورمان در اواخر بازی بی انگیزه بازی می کردند.
بیست و هشتمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی آسیا از یک تا 11 مهر در شهر چانگشا چین برگزار می شود و تیم نخست این رقابت ها سهمیه حضور در بازی های المپیک 2016 ریو را به دست می آورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین