|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۵۲۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
استاد تئاتر و عضو فرهنگستان هنر گفت: هنر تئاتر، نماد اوج مدنیت، فرهنگ شرعی و احترام و ارتباط سالم بین انسانهاست.
قطب الدین صادقی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر استان سمنان افزود: فرهنگ و هنر ویترین هر جامعه است و تئاتر اوج مدنیت، فرهنگ شرعی، احترام و ارتباط سالم است.
وی با بیان اینکه هنرمند تئاتر نباید دچار خودبینی و غرور کاذب شود، ادامه داد: اگر تئاتر هنری نباشد، نمی تواند دیگران را از اندیشه و هدف خود آگاه کند و از افکار دیگران بهره مند شد.

وی خطاب به جامعه هنری گفت: مبنای امور هنری هنوز در جامعه ما به کلی باز نشده است و توده های مردم هنوز از این فرهنگ غنی خبردار نشده اند، اما هنر نمایش اوج مدنیت است، پس هنرمندان نباید خود را دست کم بگیرید.

صادقی افزود: یونان باستان خالق دو اتفاق بزرگ در تاریخ است، یکی بازی های المپیک و دیگری هنرهای نمایشی که بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: المپیک های ورزشی، جنگ میان ایالت ها را به بازی های ورزشی تبدیل کرد و به جای حذف یکدیگر، برای هر مقامی مدالی تعیین شد و از این رو، رقابت سالم جایگزین کشت و کشتار شد که این امر نشان دهنده رشد حکومت اکثریت بود.

وی ادامه داد: در بخش هنر نیز به جای جنگ های داخلی و حذف فیزیکی، نمایندگانی روی صحنه رفتند و مانند جامعه هنری، با هنر و فرهنگ به تبادل عقاید پرداختند.

این استاد تئاتر دانشگاه تاکید کرد: اگر دو هدف و فلسفه برگزاری بازی های المپیک و نمایش را بفهمیم، به توسعه و تمدن می رسیم.

قطب الدین صادقی گفت: هنرمند تئاتر با جایگاه اجتماعی که به دست می آورد، نباید دچار خودبینی و غرور کاذب شود، بلکه برعکس، اگر باد مفاهیم هنری به کسی بخورد، او را به انسانی برتر، فروتن و متفکر تبدیل خواهد کرد.

این استاد تئاتر گفت: وجود اخلاق و سنن از اصل های جامعه متمدن است و جامعه ای که در آن اخلاق وجود ندارد، تمدنی هم در آن دیده نمی شود.

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استان در تالار تئاتر شهر سمنان، با رقابت هشت گروه نمایشی از شهرستانهای مختلف و با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان رشته تئاتر این استان با معرفی برترین ها، پس از دو روز اجرای نمایش ها در نوبت های مختلف، به کار خود پایان داد.

نمایش 'کوتوله ها' از شاهرود به کارگردانی حسین ناظمیان و 'انتقام ماهی ها' از سمنان به کارگردانی مرضیه معزی از سوی این جشنواره، برای شرکت در جشنواره تئاتر فجر معرفی شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین