|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: مشکل سرمایه در گردش صنعتگران حل می شود.
سید محمدعلی سیدابریشمی، روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه تولید روغن صنعتی در شهرک صنعتی عجب شیر افزود: کمبود منابع اعتباری و نقدینگی دغدغه بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی است و دولت تصمیم گرفته تا برای حل این مشکل از طریق صندوق توسعه ملی تسهیلات لازم را به واحدهای صنعتی مشکل دار پرداخت کند.

وی، با تاکید بر انجام حمایت های لازم از واحدهای صنعتی کوچک، اظهار کرد: به عنوان یک سازمان توسعه ای در تمام محورهای اساسی از دانش فنی تا زیرساخت های این بخش مداخله کرده و برای رفع مشکلات آن ها تلاش خواهیم کرد.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک صنعتی ایران، از خلع ید افرادی که با وجود دریافت زمین در شهرک های صنعتی اقدام عملیاتی انجام نداده اند خبر داد و گفت: افرادی که از این شرکت در شهرک صنعتی پیش از سال 90زمین گرفته و اقدام به ساخت و ساز نکرده اند در چارچوب مقررات خلع ید و زمین ها به افراد جدید واگذار می شود.

ابریشمی، مشکل کمبود آب صنایع را مساله کشوری دانست و ادامه داد: بر اساس آمار، مجوز بهره برداری بخش صنعت از آب در سراسر کشور 1.7 درصد است و به نسبت استفاده بخش کشاورزی و شرب رقم قابل توجهی نیست.

وی، با بیان اینکه هم اکنون 147 شهرک صنعتی در سراسر کشور دارای تصفیه خانه است، یادآور شد: تصفیه خانه در شهرک های صنعتی در صورتی ایجاد می شود که تعداد واحدهای تولیدی بیشتر و مقرون به صرفه باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه در تفاهم نامه ای با بانک صنعت و معدن بیش از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای صنایع کوچک تصویب شده است، گفت: اعطای این تسهیلات به صنایع علاوه بر افزایش ظرفیت، بخشی از مشکلات تامین نقدیندگی آن ها را نیز کاهش می دهد.

ابریشمی، حل مشکلات صنایع کوچک را نیازمند تعامل با همه وزارتخانه ها و دستگاه ها با عزمی گسترده و جدی دانست و افزود: با اجرای قانون رفع موانع تولید، مشکلات صنعت کاهش می یابد.
کارخانه تولید روغن صنعتی شهرستان عجب شیر با اعتبار 80 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع با اشتغال زایی 60 نفر و تولید سالانه هفت هزار و 200 تن در سال به بهره برداری رسید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین