|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۶۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: دکتر روحانی رییس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی تاثیرگذاری ایراد کرد.
آیت الله زین العابدین قربانی روز چهاشنبه در همایش استانی ائمه جمعه استان گیلان که در شهرستان ماسال برگزار شد، افزود: برخی رسانه ها، یک بُعد را در نظر می گیرند و آن اینکه چرا رییس جمهوری به محض شنیدن خبر کشته شدن حاجیان، سازمان ملل را ترک نکرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی این موضوع را مطرح کرده اند حال اینکه آیا اگر ایشان مجمع را ترک می کرد، این سخنرانی و پیگیری فاجعه منا تأثیر داشت؟

امام جمعه رشت بیان کرد: طرح اینگونه مطالب، همان رویکرد افراطی است که عده ای، در جریان حمله صدام حسین به کویت، از صدام حمایت کردند.

وی با یادآوری اینکه ایران در زمان رژیم طاغوت، ژاندارم منطقه بود، گفت: اما در رأس نظام جمهوری اسلامی ، امامی قرار دارد که با سخنرانی هایش، تمام معادله های دنیا تغییر می کند.
آیت الله قربانی سخنرانی رییس جمهوری در سازمان ملل را مؤثر خواند و این جایگاه را نشأت گرفته از ولایت و انقلاب اسلامی دانست.

وی در ادامه سخنان خود، با تسلیت کشته شدن جمعی از هموطنان در فاجعه منا افزود: این فاجعه ناگوار، با بی تدبیری صورت گرفت و آل سعود، حرمت حرم امن الهی را شکست.
وی اضافه کرد: این فاجعه عظیم، دنیای اسلام را عزادار کرده است و امیدواریم گروه های حقیقت یاب، اصل مسئله را جستجو کنند.

آیت الله قربانی با اشاره به در پیش بودن عید سعید غدیر خم گفت: جمهوری اسلامی ایران، کشور امام زمان (عج) و ولایت است و امسال عید ولایت ما را با عزا همراه کرده اند و ضروری است با خانواده های گیلانی کشته شده در منا نیز همراهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ همدلی و همزبانی اشاره و تصریح کرد: ائمه جمعه نیز باید این امر مهم را مورد توجه قرار دهند و عامل تعادل در جامعه باشند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: در این عرصه، نباید یکسویه حرکت کنیم بلکه باید کاری کنیم که همه جناح ها، ما را امام جمعه خود بدانند و در نمازجمعه حاضر شوند.

آیت الله قربانی ادامه داد: ما تنها امام جمعه حزب اللهی ها نیستیم ولی در عین حال؛ دست بسیج، رزمندگان و حزب اللهی ها را نیز می بوسیم.

وی افزود: ما تابع ولی امر مسلمین هستیم و باید با وحدت و همدلی، برخی نابسامانی ها را مهار کنیم؛ همانگونه که در طول بیش از سه دهه ای که از انقلاب می گذرد، این امر مهم به ثمر نشسته است.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در این همایش با قدردانی از نگاه های عالمانه امام جمعه رشت و هدایت های ایشان برای راهبری امور گفت: باید تلاش کنیم زمینه را برای ورود سرمایه گذار به استان فراهم آوریم.

وی همچنین با تسلیت کشته شدن جمع کثیری از هم وطنانمان در فاجعه منا افزود: از همان ابتدای وقوع این حادثه، به صورت جدی پیگیر موضوع بودیم.

استاندار گیلان تاکید کرد: شرایطی فراهم شده که پیکر جانباختگان گیلانی فاجعه منا ، به صورتی باشکوه در استان تشییع و به خاک سپرده شود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین