|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۳
کد خبر: ۶۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: ایران توانایی بازپس گیری سهم گذشته خود را دارد و دوباره به بازار بازخواهد گشت.
سلبعلی کریمی روز چهارشنبه در حاشیه دومین همایش بین المللی فرصتهای فناورانه صنعت نفت و گاز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: وزارت نفت برنامه ریزی های گسترده ای را برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی انجام داده است.

وی با بیان اینکه باید به طور دقیق بررسی شود که در هر پروژه قرار است به ازای یک دلار سرمایه گذاری، چه عوایدی حاصل شود، افزود: باید توجه داشت پول، تنها عامل تعیین کننده نیست و نباید از عوامل اقتصادی و اجتماعی و موارد مشابه غفلت کرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی در خصوص بازگشت ایران به بازار نفت، نیز گفت: ایران توانایی بازپس گیری سهم گذشته خود را دارد و دوباره به بازار بازخواهد گشت.

کریمی اضافه کرد: در دنیای آینده، اقتدار در آن کشوری است که سبد متنوعی از منابع انرژی را در اختیار داشته باشد به طوری که تنوع بخشی به سبد انرژی کشور، باعث افزایش انعطاف پذیری و کاهش ریسک می شود.

وی درباره راه های مختلف ازدیاد برداشت از مخازن نفتی اظهار داشت: تجربه نشان می دهد استفاده از روشهای EOR و IOR همواره صرفه اقتصادی داشته است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی خاطرنشان کرد: البته تصمیم گیری نهایی، در این خصوص، نیازمند بررسی و درنظر گرفتن شاخصهای مختلف و درنظر داشتن هزینه فایده طرح های مختلف است.

کریمی گفت: باید از روش ها و فناوری های مورد استفاده شرکتهای معتبر بین المللی در حوزه های مختلف بخصوص مدیریت مخزن بهره مند شویم تا حداکثر نفت قابل استحصال را داشته باشیم.

وی ادامه داد: به ازای هر پنج هزار و ٥٠٠ فوت مکعب تزریق گاز، یک بشکه نفت حاصل می شود، بنابراین استفاده از روشهای مختلف ازدیاد برداشت مانند تزریق گاز نیز باید با دقت و درنظر گرفتن شاخصهای مختلف انجام شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با بیان اینکه ایران دارای مخازن پیچیده ای است، گفت: بسیاری از لایه ها در غرب کارون ناشناخته اند و با توجه به اینکه بیشتر میدانهای ما در نیمه دوم عمر خود هستند، توجه به نحوه توسعه و ازدیاد برداشت مخازن و توجه به پیچیدگی های موجود برای اخذ تصمیم ضروری است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین