|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
این نرم‌افزار شامل برنامه‌هایی از قبیل انجام تحقیقات پیمایشی، آزمایشی، مشاهده‌ای و تحلیل محتوای متون است و هم‌چنین قادر به تحلیل برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فیلم‌های سینمایی و اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی است.

  نرم افزار MRP (Multidisciplinary Research Package) نرم افزاري چند منظوره براي اجراي تحقيقات کمي و کيفي در حوزه علوم اجتماعي- انساني است که حاصل 27 سال تلاش دکتر محسنیان راد و کارشناسان همراه او است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید،اين نرم افزار که با حمايت پژوهشکده مطالعات فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري قابل عرضه به عموم شده است ، در شهریور ماه 1391 طي مراسمي با حضور  وزیر علوم در حضور رؤساي دانشگاه ها ، رسماً رونمايي شد. .
 این نرم‌افزار قابلیت‌های ارزشمندی دارد که نشان از بازدهی و کارایی بالای آن است.

پژوهشگران عرصه علوم اجتماعی به‌خوبی آگاهند که فرایند تبدیل داده‌های رشته‌ای به داده های عددی، استخراج واژگان از متن، نمره‌دهی دستی بر اساس الگوی نظری و ورود داده های غیر عددی به نرم‌افزارهای قفل شکسته، با چه دشواری‌هایی روبرو است؛ اما ام.آر.پی این قابلیت را داراست که تمامی این مراحل را به ‌شکل تحلیل رایانه و در خودِ نرم‌افزار صورت دهد و در نتیجه کار محقق، تنها به ورود داده‌های رشته‌ای به نرم‌افزار تقلیل می‌یابد.


ام آر پی قادر به انجام کلیه‌ی مراحل تحقیقاتی انجام شده، تصویر‌گذاری‌ها، منبع‌گذاری‌ها، تا تنظیم فهرست منابع و ساخت انواع نمایه‌های کتاب است و توان انواع تحلیل‌های آماری، مقایسه نسبت‌ها، واریانس‌ها و ضرایب همبستگی و آزمون کای‌اسکویر فریدمند و... و خروجی انواع جداول به خط فارسی را دارد.


این نرم‌افزار شامل برنامه‌هایی از قبیل انجام تحقیقات پیمایشی، آزمایشی، مشاهده‌ای و تحلیل محتوای متون است و هم‌چنین قادر به تحلیل برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فیلم‌های سینمایی و اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی است.


توانایی تحلیل متون نرم افزار ام آر پی می تواند این نرم افزار را در رشته ادبیات نیز کاربردی کرده و انقلابی را در این رشته پدید آورد.


مرضیه نگهبان مروی که از راهیافتگان به مرحله نهایی المپیاد ادبی دانشجویی  کشور در سال 1391 است، از این نرم افزار برای نخستین بار در پایان نامه کارشتاسی ارشد خود استفاده کرد و به تحلیل محتوای عمقی کتاب« شارده حمام» اثر سه جلدی محمدحسین پاپلی یزدی پرداخت.


 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
محبوبه احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
0
0
بله پایان نامه قوی هم از نظر محتوا و هم از نظر تلاشی که گذارده شده عالی میباشد و به خانم مروی. تبریک عرض میکنم بابت تلاش های بسیارشون و آرزوی موفقیت در درجات بالا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین