|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و رکود حاکم بر اقتصاد، تنها 60 تا 65 درصد بودجه 94 قابل تحقق است و دولتمردان باید با بیان شفاف واقعیات موجود مردم را متوقع نکنند.
سیدسعید زمانیان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه اخبار اقتصادی ایرنا، با اشاره به اظهارات اخیر محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص عم تحقق بودجه سال 94، اظهار داشت: کاهش درآمدهای نفتی، مالیاتی و گمرکی به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و رکود حاکم بر بازار داخل، سبب شده تا درآمدهای دولت در مقوله بودجه محقق نشود.
عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان آنکه دولت نتوانسته به آنچه در بودجه پیش بینی می کرده و جزو اولویت هایش بوده، برسد، افزود: محقق نشدن کامل درآمدهای نفتی سال گذشته و کاهش فعلی قیمت نفت در بازار جهانی، شرایطی را رقم زده که در آن فقط می توان به پیگیری و پیشبرد مسائل اجرایی کشور و به سرانجام رسانیدن برخی پروژه ها دل خوش کرد لذا بطور کلی وضعیت مطلوبی را در تحقق درآمدهای بودجه شاهد نیستیم.
زمانیان با اشاره به مقوله مالیات ها، تصریح کرد: در شرایط رکود فعلی اقتصاد، اعمال فشار بر کسبه و بازاریان برای اخذ مالیات های بیشتر قطعا بازخورد منفی به دنبال خواهد داشت؛ موضوعی که هفته گذشته و با کارت زرد سوم نمایندگان به وزیر اقتصاد به وضوح خود را نشان داد که ناشی از برخوردهای نامناسب با اصناف در شرایط رکود اقتصادی بود.
وی ادامه داد: اصناف زمانی می توانند مالیات بدهند که با رکود مواجه نباشیم و وقتی خرید و فروش انجام نمی شود و اصطلاحا بازار در خواب است، مالیات ها قابل وصول نیست.

** لزوم در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی اقتصادی
عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی مدّنظر مقام معظم رهبری در شرایط فعلی، تاکید کرد: قطعا جلوگیری از ورود کالاهای نامناسب، بی کیفیت و غیرضروری و تقویت تولید داخل در کنار افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی، ساماندهی گمرکات و جلوگیری از واردات بی رویه، ساماندهی وضعیت اقتصاد را به همراه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: دولت باید در این شرایط هرچه بیشتر از ریخت و پاش های اجرایی و جاری و هزینه کرد اضافی جلوگیری کند و در ماه های منتهی به پایان سال نیز از انجام مسافرت های داخلی و خارجی غیرضروری و وعده دادن پروژه هایی که فقط جنبه حرف دارند و در عمل محقق نمی شوند، خودداری کند تا سطح توقعات مردم کاهش یابد.
نماینده شهرکرد در مجلس خاطرنشان کرد: هرچه به ایام پایانی سال و زمان برگزاری انتخابات نزدیک می شویم سطح توقعات مردم افزوده می شود که در این راستا، بهترین کار بیان شفاف واقعیت ها به مردم و جلوگیری از اسراف است؛ چرا که در بهترین حالت فقط 60 تا 65 درصد درآمدهای بودجه قابل تحقق است.
شایان ذکر است؛ بودجه سال 1394 کل کشور از حیث منابع بالغ بر هشت میلیون و 449 هزار و 599 میلیارد و 804 میلیون ریال و از حیث مصارف بالغ بر هشت میلیون و 449 هزار و 599 میلیارد و 804 میلیون ریال است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین