|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰
کد خبر: ۶۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
بیژن زنگنه وزیر نفت به همراه مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و شماری از مسئولان این وزارتخانه صبح امروز /دوشنبه/ وارد زاهدان شد و در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.
زنگنه و هیات همراه تا دقایقی دیگر با حضور در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان تفاهم نامه با سرمایه گذار طرح بزرگ گازرسانی به این استان را امضا می کند.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان در سفر وزیر نفت به زاهدان بزرگترین قرارداد گاز رسانی به سیستان و بلوچستان نهایی می شود.

علی اوسط هاشمی افزود: اعتبار 1،8 میلیون دلاری که برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده معادل اعتبار عمرانی چند ساله این استان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان شامل 260 کیلومتر خط لوله 36 اینچ منشعب از کیلومتر 839 خط لوله هفتم سراسری از ایرانشهر به سمت زاهدان از امروز آغاز می شود.

حسن منتظر تربتی تصریح کرد: این طرح شامل هفت ایستگاه شیر بین راهی، پنج ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه فرستنده و یک ایستگاه کنترل فشار و سامانه مخابراتی است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح افزون بر 300 هزار خانوار شهری و روستایی در زاهدان، چابهار، خاش و زابل از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این خط انتقال گاز علاوه بر گازرسانی به مناطق مسکونی سوخت مورد نیاز نیروگاه های حرارتی و بخار ایرانشهر، زاهدان، چابهار و صنایع موجود این استان نیز تامین خواهد شد.

وزیر نفت و هیات همراه همچنین در ادامه این سفر یک روزه با حضور در سه راهی میرجاوه - زاهدان عملیات اجرایی طرح بزرگ گازرسانی به شهرستانهای سیستان و بلوچستان را کلنگ زنی می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین