|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
تیم ملی بسکتبال ایران ساعت 7:15 فردا به مصاف فیلیپین، نایب‌قهرمان دوره پیش جام ملت‌های آسیا می‌رود.
تیم ملی بسکتبال فردا در حالی به مصاف فیلیپین می‌رود که این دیدار به نوعی تکرار فینال دوره گذشته جام ملت‌های آسیا در مانیل است. دیداری که با برتری 85 بر 71 ایران برابر میزبان به پایان رسید و شاگردان بچیرویچ جام بیست و هفتم را مقتدرانه بالای سر بردند.

تیم ایران در مرحله نخست رقابت‌ها با دیدارهای نسبتاً آسانی که پشت سر گذاشت، با صدرنشینی گروه A راهی مرحله دوم شد و در دیدار نخست این مرحله هم مقابل هنگ کنگ، مشکلی نداشت تا با برتری 111 بر 56 به استقبال فیلیپینی برود که در دیداری نه چندان آسان 73 بر 66 ژاپن را از پیش رو برداشته است.

فیلیپین با میانگین سنی 31 سال، مسن‌ترین تیم جام ملت‌های آسیاست. این تیم در پست سنتر حتی بازیکنی به نام پائولیاسی تائولاوا دارد که 42 ساله است. به این ترتیب شاگردان تب بالدوین 4 سال از تیم ایران مسن‌ترند. میانگین قدی فیلیپین اما با 196 سانتیمتر با آسمانخراش‌ها ما برابری می‌کند.

بدون شک سرشناس‌ترین بازیکن فیلیپین، آندری بلچ سنتر آمریکایی‌الاصل این تیم است. بازیکنی که در بازی برابر ژاپن دقایقی به دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست تیمش را همراهی کند و اگر فیلیپینی‌ها نتوانند این بازیکن را به بازی فردا برسانند، به یقین با چالشی بزرگ در این دیدار روبرو خواهند شد. هرچند بلچ در بازی‌های گذشته هم سرحال نشان نداده و آن سنتر تاثیرگذار همیشگی نیست اما حضور بلچ در ترکیب این تیم می‌تواند برای شاگردان بالدوین وزنه روحی باشد.
به هرحال تیم ایران بدون بلچ یا با حضور این بازیکن، فردا به چیزی جز شکست فیلیپین فکر نمی‌کند. تیمی که نسبت به دیگر رقبای ایران که تا کنون در جام بیست و هشتم برابر تیم کشورمان ایستاده‌اند، قدرتمندتر است. البته همین فیلیپین در روز نخست جام ملت‌ها برابر فلسطین و جمال ابوشماله غافلگیر شد و شکست تلخی خورد. آن سوی میدان اما ایران که بدون شکست و مقتدرانه تا بازی پنجم پیش آمده، شرایطی کاملاً بهتر از حریف خود دارد. تیم ایران بدون مصدوم گام به این بازی حساس می‌گذارد.

فردا روز خاصی برای درک بائرمن، سرمربی تیم ملی کشورمان است. او به بازی با فیلیپین به عنوان جدی‌ترین محک شاگردانش در چانگشا، پیش از رویارویی احتمالی با تیم‌های چین و کره‌جنوبی نگاه می‌کند. بدون شک بائرمن فردا هم با بالانس نفرات اصلی و بازیکنان جایگزین از همه مهره‌هایش به بهترین شکل بازی خواهد گرفت.

یاسر سماوات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین