|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۶۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
تیم تبلیغات جنگ عراق روزیکشنبه اعلام کرد: دهها تن از عنصر گروه تروریستی داعش درحملات ارتش عراق و ائتلاف ضد داعش در غرب استان الانبار به هلاکت رسیدند.
به گزارش پایگاه خبری المعلومه، تیم تبلیغات جنگ عراق افزود: در حملات هوایی نیروی های ارتش عراق و ائتلاف ضد داعش، دهها عنصر گروه تروریستی و تکفیری داعش از جمله مسئول امنیتی این گروه به هلاکت رسیده و کارگاه های ویژه بمب گذاری خودروها و تجهیزات آنها در بخش عملیاتی الجزیره و البادیه منهدم شده است.
این منبع اضافه کرد: در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش با همکاری مرکز عملیات الجزیره درمنطقه جبه، دهها تروریست داعش از پای در آمدند و پایگاه موشکی و سه راکت آنها نیز منهدم شد.
ارتش عراق روز گذشته نیز با پشتیبانی نیروی هوایی و مشارکت نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) با انجام عملیاتی علیه تروریست های وهابی داعش و باقی مانده های حزب بعث و گارد صدام حسین رییس جمهوری معدوم عراق 125تن از تروریست ها را در استان الانبار و صلاح الدین به هلاکت رساندند.

**هلاکت مسوول امنیتی داعش
خبرگزاری«براثا»عراق به نقل از«جمعه فزع الجمیلی» مقام بلند پایه نظامی الحشد الشعبی، اعلام کرد: یک تک تیرانداز نیروهای مردمی توانست سر کرده و مسوول امنیتی داعش به نام «ابو ساره دلیمی لیبی» را طی عملیاتی در بخش«الصبیحات» واقع در منطقه کرمه، به هلاکت برساند.

** آزاد سازی الانبار بدون مشارکت نیروهای آمریکایی
«رشید یاسری» نماینده حزب ائتلاف ملی عراق، وجود هرگونه نیروهای آمریکایی در استان الانبار را رد کرد و گفت : هدف از انتشار این گونه اخبار، تضعیف روحیه نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) است.
یاسری در سخنان روز یکشنبه خود افزود: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق که در میدان کارزار حاضر است، هیچ گونه اظهار نظری درخصوص حضور نیروهای آمریکایی در استان الانبار نداشته است.
این نماینده مجلس عراق گفت: نیروهای ارتش عراق توانسته اند بسیاری از مناطقی را که گروه تروریستی و تکفیری داعش اشغال کرده بود، آزاد کنند.
پیشتر نیز فرماندهی نیروهای زمینی عراق وجود هرگونه نیروهای آمریکایی در خاک عراق را رد کرده و افزود: نیروهایی که درعراق حضور دارند به عنوان مشاوران نظامی عمل می کنند و با نیروهای امنیتی عراق و بسیج مردمی این کشور درشهرهایی که ازاشغال تروریست ها آزاد شده است، همکاری می کنند.

**ناکامی تروریست های داعش در نفوذ به الرمادی
به گزارش پایگاه خبری المسله، شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال روز یکشنبه اعلام کرد که تلاش گروه تروریستی و تکفیری داعش برای نفوذ به خطوط دفاعی نیروهای امنیتی در شرق الرمادی ناکام ماند و خودروی امداد این گروه تروریستی نیز در منطقه «حصیبه» منهدم شد.
جودت افزود: نیروهای واکنش سریع وابسته به فرماندهی پلیس فدرال پنج تن از عناصر گروه تروریستی داعش را که سعی داشتند به خطوط دفاعی نیروهای عراقی مستقر در منطقه حصیبه واقع در 7 کیلومتری شرق رمادی نفوذ کنند، به هلاکت رساندند.
تروریست های داعش سال گذشته بعد از عبور از مرزهای سوریه وارد خاک عراق شده و بخش هایی از خاک این کشور را تصرف کرده اند.
تروریست های داعش که از سوی برخی کشورها حمایت مالی و نظامی می شوند خسارت های مالی و جانی فراوانی به مردم عراق وارد کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین