کد خبر: ۶۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
' داریو فرانچسکینی' وزیر میراث و فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا، فردا دوشنبه برای سفر رسمی دو روزه عازم تهران می شود.
به نقل از دفتر مطبوعاتی وزارت میراث و فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا، فرانچسکینی روز دوشنبه در راس هیاتی برای دیدار با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از مقامات کشورمان عازم تهران می شود.

وزیر فرهنگ ایتالیا در این سفر همچنین درمراسم گشایش نمایشگاه ' پیکره ای برای صلح، پنه لوپه از تخت جمشید تا رم' در محل موزه ملی ایران با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، سفرای یونان و واتیکان و نمایندگان یونسکو شرکت می کند.

چهار مجسمه 'پنه لوپه' هفته گذشته برای نمایش در موزه ملی ایران از رم به تهران منتقل شدند.
یکی از این مجسمه ها متعلق به ایران است که پیشتر برای نمایش به شهر میلان ایتالیا منتقل شده بود و اکنون به همراه سه اثر دیگر که متعلق به ایتالیا است و از موزه های واتیکان و کاپیتولینی رم به مدت چهار ماه به امانت گرفته شده اند، در تهران به نمایش گذاشته می شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به ایتالیا در اسفند ماه گذشته در نشستی با داریو فراچسکینی برنامه اجرایی و تفاهم نامه همکاری فرهنگی سه ساله در زمینه ترجمه و انتشار کتاب و ادبیات ایتالیایی به فارسی و برعکس، اکران فیلم های سینمایی و برگزاری کنسرت های موسیقی در دو کشور، برگزاری آثار هنرهای تجسمی، همکاری در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و کاوش های باستانشناسی و ترمیم میراث فرهنگی امضا کرد.

همچنین گسترش گردشگری و همکاری دوجانبه میان مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و فناوری دو کشور از جمله مفاد این تفاهم نامه فرهنگی بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین