کد خبر: ۶۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به نشست مشترک میان اعضای کمیسیون و رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رییس مجلس تاکید کرد که جمهوری اسلامی اساس برجام را «همکاری» می داند و هر نوع ادبیات تهدیدآمیز را برخلاف برجام عنوان کرد.
سید حسین نقوی حسینی عصر یکشنبه به جلسه مشترک لاریجانی،هیات رییسه و اعضای کمیسیون اشاره کرد و به تشریح آن پرداخت.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه علیرضا زاکانی رییس کمیسیون برجام گزارشی از مجموع جلسات، بازدیدها، گفت وگوها و سوالات ارائه کرد و گفت که کمیسیون سعی کرد با جدیت و عزم راسخ و در کمال بی طرفی موضوع را بررسی کند و وظیفه خود را به احساس تعهد بالا انجام داد؛ ورود تخصص به موضوع یکی دیگر از ویژگی های کمیسیون بود؛ منویات مقام معظم رهبری، قانون و مصالح کشور معیارهای سنجش کمیسیون بود.

سخنگوی کمیسیون برجام خاطر نشان کرد: در ادامه جلسه علی لاریجانی ضمن تشکر از اعضای کمیسیون، کار آنها را مهم و طاقت فرسا دانست و اظهار داشت که برجام مهم است و سند پیچیده ای می باشد.

نقوی حسینی تصریح کرد: لاریجانی گفت که باید مراقب مخاطرات برجام باشیم؛ همچنین لغزش هایی در برجام وجود دارد که باید این لغزش ها را گرفت و اجازه ندهیم که تفسیر و تعبیری به ضرر جمهوری اسلامی شود.

وی ادامه داد: رییس مجلس شورای اسلامی تاکید داشت که در موضوع بازدیدها، باید امنیت اطلاعات و اسناد نظامی ما حفظ شود؛ جمهوری اسلامی اساس برجام را «همکاری» می داند و هر نوع ادبیات تهدیدآمیز را برخلاف برجام می دانیم و بنابر این، هم در گزارش و هم در طرحی که قرار است ارائه شود باید دغدغه های مذکور مدنظر قرار داده شد؛ لغو تحریم ها از موضوعات مهم برجام است.

نقوی حسینی گفت: رییس مجلس در ادامه گفت که ما در پایان راه نیستیم بلکه در ابتدای یک راه هستیم؛ لذا باید همه با دقت و نظارت دقیق کار را پیش ببرند.

وی اظهار داشت: پس از طرح دیدگاه های رییس مجلس، اعضای کمیسیون نظرات خود را مطرح کردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین