|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۶۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
سه زن انگلیسی زبان، بدلیل اقدام به تبلیغ عقاید گروه تروریستی داعش در لیبی تحت نظر هستند.
به نقل از گاردین، سه زن انگلیسی زبان، با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، اقداماتی را در جهت ترغیب غربی‌ها به پیوستن به گروه تروریستی داعش در لیبی انجام داده‌اند. هدف احتمالی این افراد ایجاد جبهه جدیدی در لیبی-650 کیلومتری سواحل اروپا- است.

موسسه گفتگوهای استراتژیک –اتاق فکر مستقر در انگلیس- سه زن انگلیسی را چندین ماه تحت نظر گرفته است. این سه نفر از اوایل تابستان در شمال آفریقا زندگی می‌کنند. افراد مذکور با استفاده از تلگرام، توییتر و شورسپات، صدها نفر را مجذوب عقاید خود کرده‌اند.

یک متخصص در امور زنان غربی گروه تروریستی داعش اعلام کرد "شواهد نشان می‌دهد تعداد زنانی که برای پیوستن به داعش به لیبی می‌آیند رو به افزایش است. سفر زنان به لیبی نشان می‌دهد این گروه در فکر تحکیم و سازماندهی تشکیلات خود است."

یک سخنگوی دولت انگلیس نیز در خصوص سفر به لیبی گفت: «پیشنهاد می‌کنیم هیچ کس به لیبی سفر نکند. هر کسی به هر دلیلی به این کشور برود خود را در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد. ما با کسانی که برای انجام اقدامات تروریستی به این کشور می‌آیند به شدت برخورد می‌کنیم.»

گروه تروریستی داعش فقط یک سال است که فعالیت خود را در لیبی آغاز کرده؛ اما پرجمعیت‌ترین شاخه خارج از خاورمیانه این گروه در این کشور است. دلیل رشد سریع داعش در لیبی وقوع جنگ داخلی این کشور است. درگیری دولت جدید لیبی با گروهی به نام "طلوع لیبی" موجب ضعف دولت برای مقابله با داعش شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین