|
|
امروز: شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۳
کد خبر: ۶۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
استاندار گیلان در دیدار با خانواده های قربانیان حادثه منا گفت: دولت به طور جدی، پیگیر احقاق حقوق حادثه دیدگان است.
به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی عصر یکشنبه با حضور در منزل حاج علی محمد یحیی پور از قربانیان حادثه منا در روستای دوست کوه شهرستان رودسر اظهار کرد: در این حادثه ، سوء مدیریت و بی تدبیری مسئولان عربستان کاملاً مشهود است و به جهت همکاری نکردن دولت عربستان ، برخی از مفقودین گیلانی کماکان وضعیت نامعلومی دارند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری در بدو ورود به نیویورک دستور رسیدگی عاجل به وضعیت مجروحان، مفقودان و کشته شدگان را صادر کرد، افزود: از ساعات ابتدایی حادثه، پیگیر وضعیت حجاج گیلانی بودم و در پی مصوبه هیأت دولت، ستاد پیگیری و هماهنگی فاجعه منا در استان تشکیل شد.

نجفی با اشاره به اینکه کشته شدگان فاجعه منا در لباس احرام و خارج از تعلقات دنیوی به دنیای آخرت رهسپار شدند، اضافه کرد: از خداوند منان برای این عزیزان علو درجات و مراتب بالاتر را مسئلت می کنم.

وی مسئولان را همراه با بازماندگان دانست و ابراز امیدواری کرد با ورود همراه با صحت و سلامت دیگر حجاج کشورمان و انتقال اجساد کشته شدگان و مصدومان، چشم انتظاری خانواده ها به پایان برسد.

استاندار گیلان با اشاره به پیگیری هایی که مستقیماً از ساعات اولیه با ارتباط با مسئولان حج و زیارت گیلان در مکه داشته، گفت : متأسفانه براساس آخرین آمار، تعداد کشته شدگان فاجعه منا مربوط به کاروان استان گیلان تا ظهر امروز به 14 نفر رسیده و تعداد مفقودین نیز تاکنون 10 نفر می باشد.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان همچنین عصر امروز (یکشنبه) با خانواده یکی دیگر از جان باختگان حادثه ی منا در شهرستان لنگرود دیدار کرد.

وی در دیدار با خانواده حاج ابراهیم فخری، ضمن تسلیت این مصیبت بزرگ به همه خانواده های داغدار از جمله خانواده این جانباز 25 درصد دوران دفاع مقدس ، از آنان دلجویی کرد.

وی اظهار داشت: بنده مراتب پیام تسلیت رئیس جمهوری، هیأت دولت و وزیر کشور را به شما اعلام می کنم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جان باخته های این حادثه دور از خانواده هایشان حضور دارند، وضعیت دردناکی فراهم شده که درک آن بسیار سخت و مشکل است.

وی کشته، مفقود و مصدوم شدن جمعی از هموطنان از جمله گیلانیان در این حادثه را ضایعه ای اسفناک برای مردم استان عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم بخشی از آلام خانواده و قربانیان این فاجعه را تسکین بخشیم.

طبق اعلام دفتر حج و زیارت استان گیلان، آخرین آمار جان باختگان کاروان های حج تمتع گیلان تا عصر امروز (یکشنبه) به 14 نفر، مفقودین به 10 نفر و مجروحان به یک نفر رسیده است.
همه این زائران از کاروان شماره 28159 بوده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین