|
|
امروز: يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۶۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
آیت‌الله هاشمی شاهرودی: فاجعه منا هولناک و توطئه‌آمیز است، و رژیم سعودی متهم اصلی کشتار عظیم حاجیان است.
از قم: آیت الله العظمی هاشمی شاهرودی با اشاره به فاجعه دلخراش منا، ضمن تسلیت این حادثه به خانواده‌های داغدار بر ضرورت پیگیری بین المللی این حادثه تأکید فرمودند.

وی متهم اصلی این فاجعه را رژیم آل سعود دانست و خاطر نشان کرد: این مسیر، مسیر تردد اکثر ایرانیان و شیعیان بوده است که بدون ابلاغ قبلی و هماهنگی و به‌صورت ناگهانی مسدود شده است و این فاجعه هولناک  غیرطبیعی و توطئه آمیز است.

آیت الله شاهرودی با اشاره به دست‌نشاندگی و هم‌پیالگی آل سعود با نظام سلطه و خصوصاً شیطان بزرگ آمریکا، تولی ایشان با دشمنان خدا و دین را بزرگترین مصداق شرک دانسته و گفت: دست این حکومت مزدور به خون مسلمانان کشورهای مختلف نظیر بحرین و یمن و سوریه، آلوده است و داعش  یکی از دستاوردهای ننگین این رژیم منحوس برای عالم اسلام است.

وی با اشاره به دشمنی دیرین  رژیم سفاک با اسلام حقیقی و اسلام ناب و اسلام انقلابی و با انقلاب اسلامی ایران، مهمترین تهدید اسلام و قرآن و مسلمین و به‌ویژه انقلاب اسلامی را در منطقه، حکومت سعودی دانستند و جنگ‌افروزی سعودی در یمن و سوریه و بحرین را جلوه‌هایی از این دشمنی سرسختانه با تفکر انقلاب اسلامی در سراسر جهان برشمردند.

آیت الله شاهرودی تعداد بالای کشته شدگان ایرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: این فاجعه انسانی، برخورد اصولی و انقلابی مسئولان را در همه سطوح را می طلبد و  همه سازمان‌های اسلامی و علما و دانشمندان مسلمان و دولتهای اسلامی برای برخورد قاطع با دولت سعودی و تلاش برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و تحقیق و تفحص در باب این جنایت خونبار دعوت می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین