کد خبر: ۶۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
استانداری تهران گفت: امسال با توجه به منابع محدود در تلاش هستیم آتش نشانی را حتی در شهر های کوچک استان ایجاد کنیم
سید  حسین  هاشمی استاندار تهران در مراسم  یادمان و تجلیل از اتش‌نشانان که عصر امروز در سالن همایش های استانداری تهران برگزار شد با  اشاره  به  بزرگداشت  مقام  آتش‌نشانان اظهار کرد: یکی از مسائلی که در کمیسیون تهران و کلان شهرها در دستور کار قرار گرفت این  بود که بتوانیم در شهرهای کوچک استان تهران نیز آتش‌نشانی ایجاد کنیم و خود این امر نشان  می‌دهد که به این  قشر زحمت کش توجه ویژه ای می‌شود.

وی در ادامه با تسلیت خون بار فاجعه منا یادآورشد: فاجعه منا نشانگر بی کفایتی عربستان سعودی است که علی رغم  شعارهایشان نمی‌توانند از میهمانان خود دفاع کنند و در صحنه های فضای مجازی شاهد هستیم  باخبرمی‌شوید دوهزارنفر کشور های مختلف در این  حادثه  جان خود را از دست دادن اما عربستان اصرار می کند که این تعداد 700 نفر‌اند در حالی که با  این  ادعا تنها جمعیت  کشورهای ی مثل ایران و نیجریه تنها 700 نفر میشوند و در این زمینه تدبیر و مدیریت یک اصل است .

عربستان برای این حادثه طفره می رود.

استاندار تهران در ادامه گفت: عربستان سعودی باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری به  وظایف خود عمل کند و برای این حادثه عذرخواهی کند اما آنها نمی‌خواهند عذر خواهی کنند و سوال اینجاست که عربستان با این تجهیزات و دوربین های مداربسته  این حادثه را توجیح کند اما ایران در این زمینه سعه صدر را زیادی به خرج دادند.

هاشمی در ادامه ضمن گرامی داشت روز ایمنی و اتش نشانی گفت: امکانات اتش نشانی کشور ما در مقابل سایر کشورهای هم‌تراز بسیار پایین  و در حد صفر است  اما با جان فشانی ها و فداکاری‌های شما اتش‌نشانان توأم است .

استاندار تهران در ادامه مراسم  یادمان و تجلیل از اتش نشان تهران گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم به  این اندازه  مشکلات را  چه به لحاظ داخلی، منطقه ای، بین المللی و اقتصادی نداشته است و بدیهی به  جای گذاشته شده برای دولت یازدهم 200 میلیارد تومان است.

وی در خصوص برجام هسته ای گفت: این  برجام در یک نگاه به این  صورت  است که ایران با 5 ابر قدرت دنیا  بر سر میز مذاکره  نشست و توانست  به  یک چهارچوب برسد  و در قالب  فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد قرار گیرد که به  سادگی هم  نمی شود از این  فصل خارج شد.

استاندار تهران در پایان  این  مراسم خطاب به  اتش‌نشانان مسئولان اتش نشانی استان تهران یاد آور شد: باید  برای ایمن کار افراد با  هوش بالا را  انتخاب شوند و آموزش درمورد شغل اتش نشانی یک  امر پیوسته باشد همچنین  مجهز به  دانش روز باشد  و کسانی که فکر می کند این  شغل غیر تخصصی است  صد درد صد در اشتباه هستند و بخش دیگری که درمورد  این شغل باید  مورد  توجه قرار گیرد هوش مردم است  تا از خسارت های مالی و جانی جلوگیری شود و بهترین رسانه برای آموزش مردم تلویزیون است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین