کد خبر: ۶۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
استاد معماری دانشگاه ورسای پاریس با بیان اینکه تهران با توجه به ناهمگن بودن معماری آن هویت شهری ندارد، گفت: برای ایجاد تهران بزرگ باید ایده های متخصصین و معماران باتجربه مورد توجه قرار گیرد.
پروفسور ریچارد اسکوفیه عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: همانطوری که برای ایجاد پاریس بزرگ از ایده معماران برجسته استفاده شد باید برای حفظ هویت تهران بزرگ ایده های جدید معماران باتجربه بدون ملاحظات سیاسی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: وجود بزرگراه ها، پل ها، برج و ساختمان های بزرگ مجموعه ای نامنظم در تهران بوجود آورده که هیچکدام از آنها با یکدیگر منسجم نیستند.

این استاد دانشگاه ورسای فرانسه یادآور شد: باید شهری که در دل کوه بالا رفته تصویر جدیدی ارائه شود و همانطوری که برای ایجاد پاریس بزرگ معماران ایده های جدیدی ارائه داده اند برای تهران نیز باید چنین کاری عملی شود.

این متخصص معماری فرانسه، اظهار داشت: متاسفانه عدم انسجام در شهرهای ایران مشهود است و برای ارائه طرح های معماری و شهرسازی باید به مسائل هویت شهری آنها بیش از پیش توجه شود.

وی با اشاره به سفر خود به شهرهای اصفهان و یزد، یادآور شد: شهر یزد معماری حیرت انگیزی دارد اما احداث ساختمان های جدید معماری این شهر را به خطر انداخته است.

اسکوفیه درخصوص معماری شهر اصفهان نیز گفت: در این شهر مجموعه ای از سایه ها و نورها در کنار هم قرار دارند که بازار، باغ ها، میادین و رودخانه از آن جمله هستند و ضروری است در طرح جامع یک شهر به مفاهیم سایه و نور و نحوه رفت و آمد مردم توجه شود.

وی گفت: با این حال درشهرهای تهران، یزد و اصفهان مفاهیم خوب شهری وجود دارد اما در کنار آنها مشکلاتی وجود دارد که باید با استفاده از تجربیات شهرهای بزرگ جهان مفاهیم بد از این شهرها خارج شود.

یادآور می شود، ریچارد اسکوفیه به دعوت دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به مدت یک هفته به ایران سفر کرده و با سفر به شهرهای یزد و اصفهان درخصوص معماری این شهرها و تهران با مقامات و مسوولان وزارت راه و شهرسازی در این خصوص نشست های مختلفی را برگزار کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین