کد خبر: ۶۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد دولت دیوید کامرون برای پیشبرد مقابله با تهدیدات گروه تروریستی داعش، آماده همکاری با روسیه است.
سخنگوی نخست وزیر انگلیس در آستانه سخنرانی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: گروه داعش یک تهدید آشکار برای اروپا و سایر بخش های جهان و به همان اندازه برای روسیه است و بنابراین باید قادر باشیم با یکدیگر در این زمینه همکاری کنیم.

وی افزود: کامرون آماده همکاری با ولادیمیر پوتین برای به شکست کشاندن گروه داعش است اما تصریح کرد که 'در کنار ضرورت مقابله با داعش، ما نیازمند یافتن راه حل سیاسی در سوریه و گذار سیاسی در این کشور هستیم.'

وی گفت: یک دولت فراگیر در این کشور با همراهی جامعه بین الملل قادر است با تهدیدات داعش مقابله کند.

به گزارش منابع انگلیسی، کامرون و ولادیمیر پوتین ازجمله رهبرانی هستند که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده اند و ممکن است دیداری در حاشیه این نشست داشته باشند.

این منابع گفتند که انتظارمی رود کامرون طی سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن تکرار مواضع یاد شده، بار دیگر خواستار یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه که موجب کشته شدن 200 هزار نفر و آوارگی یازده میلیون نفر شده است، شود.

همچنین انتظار می رود کامرون در سخنرانی اش خواستار همکاری جامعه بین الملل برای مقابله با بحران آوارگان، کمک به کشورهای فقیر و تغییرات آب و هوایی شود.

فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس روز شنبه هفته گذشته بعد از دیدار با «جان کری» همتای آمریکایی اش در لندن گفته بود: شرایط در سوریه در صورت مداخله روسیه، بیش از پیش پیچیده خواهد شد و فکر می کنم که این موضوع باید به عنوان بخشی از یک مشکل بزرگ تر یعنی بحران انسانی در سوریه و آوارگان و همین طور ضرورت شکست دادن داعش، موردبحث قرار گیرد.

وزیر خارجه انگلیس پیشتر نیز در مجلس عوام اعلام کرده بود کشورش احتمالا با حضور بشار اسد در دوره انتقالی با هدف کمک به حل درگیری ها در این کشور موافق خواهد بود.

فیلیپ هاموند در نشست کمیته شورای روابط خارجی مجلس عوام با اشاره به ترجیح انگلیس به حل درگیری ها در سوریه از طریق سیاسی و نه نظامی، از کشورهای ایران و روسیه خواسته بود تا برای پایان دادن به بحران سوریه اعمال نفوذ کنند.

وزیر خارجه انگلیس گفت: اگر طرح معقولی برای دوره انتقالی (در سوریه) با حضور بشار اسد برای یک دوره مشخص شده باشد، ما آن را مورد توجه قرار خواهیم داد و در موردش بحث می کنیم.
فیلیپ هاموند همچنین با بیان این که دیدگاه انگلیس در قبال دوره انتقالی در سوریه 'عمل گرایانه ' است، تصریح کرد که این دوره انتقال سیاسی می تواند 'چند ماه ' باشد.

'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس نیز روز سه شنبه گذشته بابیان اینکه لندن و واشنگتن در مورد اقدام نظامی روسیه در سوریه برای مقابله با گروه تروریستی داعش صحبت نکرده اند، مدعی شد که حضور نیروهای روس در سوریه، وضعیت این کشور را پیچیده تر می کند.

دولت انگلیس اکنون در حال بررسی طرح گسترش دامنه حملات هوایی اش از عراق به سوریه به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش است اما این طرح باید ابتدا در مجلس عوام این کشور به تصویب برسد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین