|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اظهار نظرها در خصوص حادثه منا گفت: با رفتار و گفتارمان کاری نکنیم که اصل حج زیر سوال برود و فشار بر حجاج مصدوم، آسیب دیده، داغ دیده و سوگوار در مکه و مدینه بیشتر شود.
به نقل از مرکز ارتباطات شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجد جامعی در جریان برگزاری یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورا با اشاره به سخنان برخی اعضا شورا در خصوص فاجعه کشته شدن حجاج در مراسم حج گفت: با توجه به مسئولیتی که در برهه ای از زمان در امور حج داشتم با مسائل و نکاتی که حجاج در چنین شرایطی در آنجا با آن روبرو می شوند و نوع رفتاری که با حجاج ایرانی می شود آشنایی دارم.

وی افزود: نباید رفتار و گفتارمان به گونه ایی باشد اصل مناسک حج زیر سوال برود.

مسجد جامعی با اشاره به نقل قول هایی که در فضای جامعه بعد از وقوع این حادثه ایجاد شده گفت: بسیاری از این اظهار نظرها در خصوص زیر سوال بردن اصل مراسم حج و به شوخی گرفتن حرم امن و انتقاد از هزینه هایی که ایرانیان برای انجام این عمل عبادی می کنند از روی ناراحتی از رفتار زشت و مدیریت ضعیف سعودی ها است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در چنین شرایط و فضایی وظیفه ما سنگین تر است افزود: ما و رسانه ملی نباید با اظهار نظر هایمان آتش این کینه ورزی را که به صورت یک جریان جهانی طراحی شده دامن بزنیم.

وی گفت: آنها می خواهند ایران را در منطقه منزوی کنند و مسائل قومی و مذهبی مانند مباحث عرب و فارس، شیعه و سنی را تشدید کنند.

مسجد جامعی تاکید کرد: از یاد نبریم که دولت سعودی باید پاسخگو باشد و مسئولیت این تلخی ها را بپذیرد و راهکار قابل قبولی برای جلوگیری از این حوادث ارائه دهد.

وی با بیان پیشنهادی اظهار کرد: در روزهای آینده اعیاد و مناسبت های مختلفی را داریم می توانیم از این فرصت ها تا حدی برای بازسازی روحی آسیب دیدگان و حمایت های مردمی و معنوی از آنها اقدام کنیم.

وی گفت: برای بزرگداشت عزیزان از دست رفته و آسیب دیده و استقبال از حجاج ایرانی در فرودگاه ها و سطح شهرها و محله ها برنامه هایی را تدارک ببینیم.

مسجد جامعی در ادامه اظهار کرد: سازمان زیباسازی می تواند محور برنامه ریزی و تبلیغات شهری باشد و شورای فرهنگی شهرداری برای سایر کارها از جمله خط مشی مجموعه همشهری در این مورد بررسی کند و مشاوره دهد.

وی همچنین پیشنهاد کرد نشان و نمادی در شهر برای این واقعه تلخ پیش بینی کنیم و در قطعه ای در بهشت زهرا(س) نام همه جان باختگان کل کشور ثبت شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین