|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۴:۴۸
کد خبر: ۶۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
روزنامه آرمان امروز در صفحه ی اول خود نوشت:
این هفته سازمان ملل سومین اجلاس عمومی سران خود را بدون احمدی‌نژاد را تجربه می‌کند. او زمانی که از صندلی خود در سازمان ملل تا تریبون سازمان ملل قدم برمی‌داشت تمام توانش را به کار می‌گرفت تا خود را مبارزی در راه عدالت نشان دهد اما رئیس دولت‌های نهم و دهم که انگار امروز با رسانه‌ها قهر کرده می‌کوشد مواضع سیاسی خود را در مراسم‌های مذهبی بیان کند.

 او در روز عید قربان و به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد محمدیه حاضر شد. وی که در سیاست خارجی با مطرح کردن مدیریت جهانی و مبارزه با استکبار شناخته می‌شود این بار از فروپاشی نظام‌های استکباری «مال مردم‌خور» گفت.

 بی‌اطلاعی از مراسم سخنرانی!

احمدی‌نژاد این روزها سخت تلاش می‌کند که بگوید قصد سخن گفتن ندارد یا اطلاع دقیقی از برنامه‌های سخنرانی خود ندارد. در حالی که دقیقا از یک هفته پیش برخی از سایت‌های نزدیک به او، خبر سخنرانی رئیس دولت‌های نهم و دهم را به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در مسجد محمدیه چهارراه دروازه دولاب تهران منتشر کرده بودند.

 بخواهیم یا نخواهیم احمدی‌نژاد روزی رئیس‌جمهور این کشور بوده است. شاید به همین خاطر است که گهگاهی از او برای سخنرانی دعوت می‌کنند. او در آغاز سخنرانی‌هایش از فلسفه خلقت انسان سخن می‌گوید و پیش از اینکه سخنان سیاسی خود را آغاز کند از برداشتش از دین و خلقت سخن می‌راند. کشف حجاب، عرفان و ظهور امام عصر از اصلی‌ترین بخش‌های سخنان او محسوب می‌شوند.

  استکبار و مستکبرین

واژه‌های استکبار و مستکبرین نیز از دیگر واژگانی هستند که در کلام احمدی‌نژاد به‌وفور استفاده می‌شوند. او استکبار را مانع اصلی آزادی انسان‌ها می‌داند. رئیس دولت‌های نهم و دهم که قبلا فشارهای نظام‌های استکباری را برای جلوگیری از ظهور امام عصر اعلام کرده بود، پنجشنبه گفت: نظام شیطانی استکبار به دنبال تسلط کامل و بازکردن نه یک روزنه، بلکه دروازه نفوذ و اثرگذاری کامل بر سیاست‌های ملت‌ها به ویژه ملت ایران است. آنها به کم قانع نیستند. همه چیز را می‌خواهند. نگاهی به سلطه دلار و هزاران مرکز فرهنگی و سیاسی و امنیتی وابسته به نظام سلطه و ادعاهای روزمره آنان به‌خصوص علیه ملت‌های منطقه و حمایت از آدمکشان حرفه‌ای و صهیونیست‌های بی‌فرهنگ به خوبی گویای واقعیت است. وی به فروپاشی نظام استکباری اشاره کرد و افزود: به‌خدا روز اضمحلال مستکبران، نجات ملت‌ها و ریشه‌کنی ظلم، تبعیض و مال مردم‌خوری را می‌شود مشاهده کرد. نگاه نکنید به این تقسیم بندی‌هایی که در طول تاریخ بر اساس قوم و نژادشده است. همه ته خط، مهدوی هستند.

  مدیریت جهانی

از کلیدواژگان ادبیات و تکیه‌کلام‌های احمدی‌نژاد مدیریت جهانی بود. به باور او سیاستمداران جهان از او می‌خواستند در مدیریت جهانی به ایفای نقش بپردازد. هرچند رئیس‌دولت‌های نهم و دهم اکنون از قدرت فاصله زیادی دارد اما هنوز این تکیه‌کلام خود را حفظ کرده است. او روز پنجشنبه در بخشی از سخنرانی خود اظهار کرد؛ امروز بیش از هر زمانی می‌تواند در کنار دیگر ملت‌های جهان به تحقق مدیریت مشترک جهانی و استقرار توحید و عدالت و عشق و آزادی کمک شایانی بنماید و مستکبرین این را به خوبی می‌دانند. مستکبرانی که پس از حدود چهارصد سال استعمار و برده‌داری، با برپا کردن دو جنگ خانمانسوز جهانی و سپس ایجاد ساختارهای نوین، به تصور خود برای صدها سال، زمینه سلطه بی‌دردسر بر جهان را آماده کرده بودند، به ناگاه با بیداری مجدد و خیزش ملت ایران مواجه شدند که به دنبال ترسیم راه جدیدی برای زندگی عزتمندانه بود. دو جنگ جهانی درست کردند و از دل جنگ دوم ساختاری به‌ظاهر دموکراتیک ولی در جهت اهداف همان استعمار ایجاد کردند. همان هایی که برده‌داری و جنگ می‌کردند مسئول امنیت جهان شده‌اند!

 توافق هسته‌ای

از دیگر مسائلی که احمدی‌نژاد در طول مسئولیت خود با آنها مواجه بود، پرونده هسته‌ای کشورمان بود. او سعی کرد در زمان خود با انتصاب سعید جلیلی  به سرپرستی تیم مذاکره‌کننده راه‌حلی برای اختلافات پیدا کند اما مذاکرات هشت سال در دولت وی ادامه پیدا کرد و نتوانست در نهایت به نتیجه‌ای قابل عرضه بدل شود. اظهارات رئیس‌دولت‌های نهم و دهم نیز نه‌تنها  گرهی از مشکلات نمی‌گشود که حتی نمی‌توانست مانع صدور قطعنامه‌های ظالمانه تحریمی اتحادیه اروپا، شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا شود. در ابتدای امر به نظر می‌رسید که احمدی‌نژاد با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در سکوت رفته باشد اما اظهارات وی روز پنجشنبه حاکی از آن بود که او هنوز بر راه و روش قبلی خود اصرار دارد. رئیس‌جمهور سابق کشورمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: «برخی می‌گویند به جای دفاع مقتدرانه باید با مذاکره با صدام و حامیانش برای رفع مشکل اقدام می‌شد و ادامه جنگ به دلیل پافشاری و روحیه جنگ‌طلبی ایران بوده است. صحنه روشن است. وقتی بخش مهمی از خاک کشور در تصرف دشمن بی‌منطقی مثل صدام است، ورود به مذاکره جز به از دست دادن بخشی از حقوق ملت و یا سرزمین نمی‌انجامد.»

شاید این جمله چندان نتواند موضع او نسبت به توافق هسته‌ای را به طور واضح بیان کند اما ادامه جملاتش مشخص می‌کند که او هنوز دل در گرو راه و روش قبلی خود دارد. احمدی‌نژاد ادامه داد: «این تجربه‌ای است که متاسفانه هر از چند گاهی تکرار می‌شود. تجربیات تاریخی نشان می‌داد که مکانیسم مذاکراتی که غربی‌ها سازماندهی می‌کنند همواره یک جاده یکطرفه و به نفع آنان بوده است و آنان عامل حلقه به گوش خود را به ویژه در آن شرایط که بخش استراتژیکی از سرزمین ایران را در اشغال داشت تنها نمی‌گذاشتند.»
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
5
«مال مردم‌خور» !!!

این یکی رو کجای دلمون بذاریم آخه؟!؟!؟!

700 میلیارد دلار درآمد ارزی کشور کو؟!؟!؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین