اساتید پژوهشگاه علوم انسانی از مدیریت فعلی خود حمایت کردند
کد خبر: ۶۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
33 تن از اعضای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با نوشتن و امضای جوابیه ای ، به اتهام زنی های طوماری بدون نام که اخیرا در خبرگزاری های فارس و مهر منتشر شد ،پاسخ دادند.
33 تن از اعضای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با نوشتن و  امضای جوابیه ای ، به  اتهام زنی های طوماری بدون نام  که اخیرا در خبرگزاری های فارس و مهر منتشر شد ،پاسخ دادند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید چند روز پیش خبرگزاری فارس و بعد مهر نامه ای سرگشاده   که امضاء کنندگان آن ذکر نشده‌ ، به آن‌چه سیاسی‌کاری در این پژوهشگاه خوانده شده، اعتراض شده است.
متن کامل این نامه عینا بدین شرح بود:
جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری
سلام علیکم
به استحضار می رساند پژوهشگاه علوم انسانی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی علوم انسانی جایگاه رفیع و ویژه ¬ای در آموزش عالی کشور دارا می باشد اما متاسفانه از دوره ریاست مرحوم دکتر صادق آیینه وند علیرغم خدمات و تلاش علمی آن مرحوم، معدود افرادی که اولویت مسائل سیاسی و جناحی خود را مقدم بر اعتلای علمی پژوهشگاه می دانستند در اطراف ایشان مجتمع شده و مشکلات و مسائل زیادی برای این مرکز معتبر پژوهشی ایجاد نموده‌اند که از مهم ترین آنها می توان به موضع گیری های خاص و طومار نویسی های سیاسی غیرمرتبط با علوم و تحقیقات اشاره نمود، مسائل و جبهه بندی هایی که تا کنون پژوهشگاه از آن برکنار و مصون مانده بود.
متاسفانه گروهی که می‌توان آنان را «باند خاص» نامید به سرکردگی آقای دکتر م. ح (رئیس در سایه) که گویا صلاحیت ایشان در مناصب مدیریتی در دولت فعلی هم مردود شده است، از پژوهشگاه علوم انسانی سر بیرون آورده و سردمدار جریانی شده که به شهرت و حیثیت علمی و بی طرفی پژوهشگاه لطمه جدی وارد نموده است و عجبا که نامبرده و معدود افراد این گروه مهمانان ناخوانده ای هستند که به دفعات نه تنها برای صاحبخانه دردسر ایجاد نموده، بلکه باب سلب اختیار مسئولین مربوطه و عزل و نصب و دخالتهای ناصواب در این محیط علمی را مفتوح داشته اند.
مسلم است که ادامه این وضعیت نه تنها با سیاستهای علمی اعلام شده وزارت علوم و شخص وزیر مبنی بر رعایت نمودن خط قرمزهای نظام مطابقت ندارد، بلکه ضمن وارد نمودن لطمه جدی به شان تحقیقاتی پژوهشگاه، منافی صبر و متانت علمی اساتید، کارشناسان و کارمندان محترم این مجموعه خواهد بود.
با این وصف و با توجه به حساسیت و تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتقا، اعتلاء و تحول علوم انسانی و سیاستهای اعلام شده دولت یازدهم مبنی بر حفظ کرامت محیط های علمی، از جنابعالی تقاضامندیم ضمن توجه ویژه به پژوهشگاه علوم انسانی نسبت به حل مسائل و مشکلات و دخالتهای خارج از این نهاد بزرگ پژوهشی اقدام لازم را مبذول بفرمایید و با نصب مدیریت غیرجناحی و معتبر علمی «امید دوباره» و «تدبیر» را به پژوهشگاه بازگردانید.
با تشکر
جمعی از روسای پژوهشکده ها و گروه ها، اعضای هیئت علمی، کارشناسان و کارمندان پژوهشگاه علوم انسانی
در پاسخ به این طومار ،دیروز روابط عمومی پژوهشگاه  علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای تدبیر و امید نامه ای در حمایت از مدیریت فعلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  ارسال کرد که  به امضای ۳۳ نفر از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه رسیده است:
جناب آقای دکتر فرهادی 
وزیر محترم علوم تحقیقات و فن آوری 
سلام علیکم
با احترام به استحضار می رساند، به قرار گزارش خبرگزاری فارس نامه ای بدون امضا و تحت عنوان جمعی از روسای پژوهشکده ها، مدیران گروه ها و اعضای هیأت علمی و کارشناسان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خطاب به جنابعالی نوشته شده که در آن تصویری مخدوش از وضعیت کنونی پژوهشگاه ارائه شده است. با توجه به مجهول بودن هویت نویسندگان نامه، انتشار آن در رسانه ها، موجبات شگفتی اعضای هیأت علمی و کارشناسان پژوهشگاه را فراهم آورده است. جهت استحضار جنابعالی به عرض می رساند که از زمان ریاست مرحوم جناب آقای آیینه وند، آن مرد مخلص و مصلح، نه تنها صمیمیت و وفاق در فضای پژوهشگاه حاکم شده است بلکه اعضای هیأت علمی و کارشناسان پژوهشکده های مختلف در چارچوب وظایف سازمانی و برنامه توسعه راهبردی (که با هدایت جناب آقای دکتر قبادی تدوین و تصویب شده) بیش از پیش مشغول فعالیت های موثر علمی خود هستند.
در ادامه این نامه آمده است: «تأکید سرپرست محترم پژوهشگاه، جناب آقای دکتر قبادی بر مشارکت جمعی در مدیریت و اجرای برنامه های توسعه پژوهشگاه، امری انکارناپذیر است. اینجانبان، روسای پژوهشکده ها، مدیران و اعضای هیأت علمی پژوهشگاه با حمایت قاطع از سیاست های علمی و راهبردهای توسعه ای جناب آقای دکتر قبادی در مدیریت پژوهشگاه، امیدواریم با تدبیر و کیاست مدیریتی حضرتعالی، حکم سرپرستی ایشان که توسط جنابعالی صادر شده است، به حکم دائمی تبدیل شود تا جایی برای صدور چنین نامه های مجعول و غیر واقعی باقی نگذارد. شک نیست که عملکرد ۴ ماهه دوره سرپرستی آقای دکتر قبادی کارنامه درخشانی در حوزه های زیر ساختی، فرهنگی، مدیریتی و ارتباطات بین سازمانی و سایر وجوه به همراه داشته که موجب بالندگی پژوهشگاه گردیده است.
از طرفی دیگر همچنین دو تن از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفت‌وگو با ایکنا (خبرگزاری بین المللی قرآن)  نسبت به محتوا و سندیت نامه‌ اول که در خبرگزاری فارس منتشر شده بود ،تردید‌های جدی وارد کرده و مفاد آن را نپذیرفتند.
امضای «جمعی از روسای پژوهشکده‌ها و گروه‌ها، اعضای هیئت علمی، کارشناسان و کارمندان پژوهشگاه علوم انسانی» این شائبه را مطرح ساخته است که جمع وسیعی از کارکنان این نهاد علمی با مفاد آن موافق هستند، اما یکی از روسای پژوهشکده‌های این پژوهشگاه معتقد است امضا کنندگان این نامه سرگشاده تنها دو نفر هستند.
دکتر فروغ پارسا، رییس پژوهشکده حکمت معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رییس انجمن مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی ایران با تکذیب محتوای نامه سرگشاده گفت: به نظر می‌رسد هیچ یک از اعضاء پژوهشگاه مطالبی را که در این نامه‌ سرگشاده مطرح شده است را قبول ندارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۳
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
4
0
سلام
سايت محترم لطفا در زدن تيتر دقت فرماييد اين امضاهايي كه نوشتيد نامدار اغلب تازه واردهاي پژوهشگاه هستند كه از حول حليم توي ديگ افتادن و با گرفتن يك پست همه چي را باخته‌اند البته همينطور كه نوشتيد اينها 33 نفر بيشتر نبودند و تقريبا يك سوم از 90 نفر عضو هيئت علمي را تشكيل مي‌دهند البته اگر به بدنه رجوع مي‌كردند بيشتر از اين افتضاح مي‌شد.در ضمن اگر آن طومار بدون نام است چرا موجبات وحشت اين عده قليل را فراهم كرده است
سامي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
4
0
فرق بين يك سايت رسمي و واقعي و يك سايت درپيتي از همينجاها مشخص مي‌شود. چرا نظرات مردم را منعكس نمي‌كنيد. چرا يك سويه عمل مي‌كنيد درش و گل بگيريد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
اگر در پیتی! است
چرا موجبات وحشت برخی را فراهم كرده است؟؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین