|
|
امروز: چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۶۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
هیات وزیران براساس دستور رئیس جمهوری عصر امروز(جمعه) جلسه فوق العاده ای را برای بررسی فاجعه تلخ و دردناک منا و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز و مجروحیت تعدادی دیگر برگزار و مقرر کرد که وزیر ارشاد به عنوان نماینده دولت به عربستان اعزام شود.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این نشست ابعاد گوناگون این فاجعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ضمن بررسی اقدامات انجام شده توسط نهادهای مسئول، تصمیماتی اتخاذ شد.

در این جلسه هیأت وزیران این فاجعه تلخ و دردناک را به مسلمانان جهان، مقام معظم رهبری و ملت ایران تسلیت گفته و برای بازماندگان از درگاه خداوند صبر و اجر مسألت کرد.

هیأت دولت همچنین مقام های دولت عربستان را مسئول امنیت و حفاظت از حجاج دانست و تأکید کرد که عربستان در قبال این مسئولیت باید پاسخگو باشد و دولت جمهوری اسلامی ایران خود را موظف به پیگیری مجدانه از حقوق ملت می داند.

هیأت وزیران همچنین وزیر امور خارجه را مأمور کرد با همکاری و مشارکت دیگر کشورهای اسلامی نسبت به بررسی دلایل بروز این فاجعه و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه اقدام کند.

همچنین مقرر شد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده دولت و برای هماهنگی های لازم، به عربستان سعودی اعزام شود.

هیأت وزیران به منظور مدیریت جریان مرتبط با این فاجعه در کشور، ستادی را به ریاست وزیر کشور و با عضویت وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اطلاعات، راه و شهرسازی، امور خارجه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان های حج و زیارت، جمعیت هلال احمر و سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل داد و دیگر ستادهای تشکیل شده در دستگاه های اجرایی را موظف به هماهنگی با این ستاد کرد.

نخستین نشست این ستاد بلافاصله پس از جلسه دولت تشکیل شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین