|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۶۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
با گذشت یک روز ار حادثه مرگبار ازدحام جمعیت در دره منا، زائران خانه خدا امروز برای رمی دوم عازم رمی جمرات شدند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک روز پس از حادثه مرگبار ازدحام جمعیت در دره منا که بیش از 700 کشته بر جا گذاشت، زائران خانه خدا امروز جمعه برای رمی دوم، عازم رمی جمرات شدند.

زائران که شب گذشته را در منا -- در پنج کیلومتری مکه -- سپری کرده بودند، عازم انجام مناسک رمی جمرات -- یعنی پرتاب سنگ به سمت سه نماد شیطان – شدند.
 
صبح امروز (جمعه) ازدحام جمعیت نسبت به روز گذشته کمتر بود. در فاجعه خونبار روز گذشته که در نخستین روز انجام این مناسک روی داد، 717 تن از زائران کشته و 863 تن نیز زخمی شدند. این مرگبارترین حادثه ایام حج طی 25 سال گذشته است.
 
مقامات سعودی قول داده اند پس از این فاجعه که به خصوص با انتقاد شدید ایران مواجه شده است، تحقیقات فوری و شفاف  را در این زمینه آغاز کنند. به گفته مقامات ایرانی، 131 نفر از افراد کشته شده از زائران ایرانی بوده اند.
 
رئیس جمهور ایران که به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، از دولت عربستان سعودی خواست مسئولیت این فاجعه را بر عهده بگیرد.
 
پیش از وی، رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران با بیان این که سوء مدیریتِ مقامات سعودی عامل اصلی این ازدحام جمعیت بوده است، از ریاض خواست مسئولیت این فاجعه بزرگ را بپذیرد.
 
حج یکی از پنج رکن اسلام است که انجام آن بر هر مسلمانی که امکانات مالی آن را در اختیار دارد، واجب است. در حج امسال دو میلیون مسلمان از سراسر جهان شرکت کردند که به گفته مقامات عربستانی، یک میلیون و 400 هزار نفر از آنها خارجی بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین