|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵
کد خبر: ۶۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
«کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه گفت: برای پایان دادن به جنگ در سوریه باید با همه طرفین درگیر مذاکره از جمله ایران ، روسیه و آمریکا همکاری شود.
به نقل از 'تایم ترک' ، قلیچدار اوغلو که به بروکسل سفر کرده است به خبرنگاران گفت:' برای پایان دادن به خونریزی ها در سوریه باید با همه طرفین درگیر در سوریه و «بشار اسد رئیس جمهوری» آن کشور مذاکره کرد.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کنفرانس بین المللی با حضور ایران ، روسیه و امریکا در باره اوضاع سوریه ،افزود:' این کنفرانس می تواند در ترکیه برگزار شود.'

قلیچدار اوغلو با تاکید بر اینکه نمایندگان کشورهای عربی نیز باید به کنفرانس یاد شده دعوت شوند ، تاکید کرد،در این نشست باید به نقطه نظرهای همه طرفین درگیر در بحران سوریه توجه شود و با شخص اسد و دولت وی نیز باید مذاکره صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رادیکال ترکیه،«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیزدیروز (پنجشنبه ) با چرخش از موضع سابق خود در قبال بشار اسد گفت:« بشار اسد هم امکان دارد در مرحله انتقالی قدرت در سوریه شرکت داشته باشد.»

رادیکال با انتشار این خبر با عنوان ' مسیر باد سیاسی ترکیه تغییر کرد' نوشت: با عقب نشینی اردوغان علیه بشار اسد موضع ترکیه نرمتر شد.

این سخنان اردوغان در مقایسه با گفته های چهار سال گذشته وی درمورد بشار اسد بسیار نرمتر و متفاوت است.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز روز شنبه گذشته گفته بود، رئیس جمهوری سوریه باید از قدرت کناره گیری کند ، اما ضرورت ندارد این امر فورا انجام گیرد.

«حسن الطهراوی» مدیر منطقه ای شبکه تلویزیونی المنار در ترکیه در گفت و گو با ایرنا درباره تحولات اخیر سوریه گفت: 'پس از چهار سال مقاومت مردم سوریه اکنون آمریکا ، فرانسه و ترکیه با چرخش از سیاست های قبلی خود به دنبال پیدا کردن راه حلی برای برون رفت از این مشکل منطقه ای هستند.'

الطهراوی با ستودن سیاست های ایران، روسیه، حزب الله و چین درقبال بحران سوریه افزود: ' دولت بشار اسد با حمایت های مردم و ارتش سوریه هنوز سر پا ایستاده است و بنظر می رسد تلاش هایی برای پایان دادن به بحران سوریه در حال انجام است. '

وی دیدارهای اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اردوغان با رئیس جمهوری و مقامات روسیه را در این باره ارزیابی کرد و گفت: 'مذاکراتی میان واشنگتن و مسکو در این رابطه در حال انجام است.'
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین