|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
عطاالله حنا اسقف اعظم رم ارتدوکس در فلسطین تاکید کرد: توهین و جسارت صهیونیست ها به مسجد الاقصی به منزله توهین به کلیسا و اماکن مقدس مسیحی در قدس است و ما مسیحیان تجاوز به این مسجد مبارک را تجاوز به حقوق خود می دانیم.
اسقف اعظم حنا در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: به نمایندگی از کلیساها و همه موسسه های مسیحی اعلام می کنم تجاوز ظالمانه صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی را همانند تجاوز به مقدسات مسیحی می دانیم، ما همه یک ملت هستیم و سرنوشت ما نیزهمچون مبارزه مشترک ما به هم گره خورده است.

وی تصریح کرد: ما از حق خود در مقاومت علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی کوتاه نخواهیم آمد و همه فلسطینی ها در کنار یکدیگر چه مسلمان و چه مسیحی در برابر سیاست های ظالمانه و استعماری این رژیم اشغالگر خواهیم ایستاد.

اسقف اعظم رم ارتدوکس در فلسطین هشدار داد که رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از شرایط کنونی کشورهای عربی به ویژه رواج خشونت و تروریسم و کشتار، سعی در پیاده کردن توطئه های خود در قدس را دارد.

سراسقف حنا خاطرنشان کرد: ما به مردم فلسطین به ویژه در داخل فلسطین اشغالی که در مسیر مبارزه و مقاومت ثابت قدم مانده و هر روز شهدایی در این مسیر تقدیم می کند درود می فرستیم.

وی با تاکید به اینکه « اگر کشورهای عربی سرگرم اختلافات داخلی نبودند، رژیم اسراییل تا این حد جرئت پیدا نمی کرد»، گفت:جنایت های رژیم صهیونیستی سیاست ثابت و همیشگی این رژیم است و برای همین هم امروز شاهد تجاوز، توهین و جسارت همه روزه آن به مسجد الاقصی هستیم.

اسقف اعظم رم ارتدوکس در فلسطین خواستار اقدام فوری برای یکپارچگی صفوف فلسطینی ها به منظور رویارویی با این چالش بزرگ شد و بار دیگر نسبت به هجوم وحشیانه صهیونیست ها به مکان مقدس معراج پیامبرگرامی(ص) که با هدف سیطره کامل بر آن و نابودی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و اسراییلی کردن آن انجام می گیرد، هشدار داد.

سراسقف حنا اظهارداشت: در شرایط کنونی و اوضاع پیش روی ملت فلسطین نمی توان پذیرفت که دو دستگی ها و اختلافات همچنان به قوت خود باقی بمانند به ویژه این که، چالش هایی که با آنها روبه رو هستیم همه مسلمانان و مسیحیان را تهدید می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین