|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۶۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
خبرگزاری فرانسه روز جمعه در گزارشی از سنگاپور اعلام کرد باوجود انتظارها برای ورود نفت خام ایران به بازار جهانی و افزایش پیش بینی ها برای خرید آن، قیمت این محصول در بازار آسیا افزایش یافت.
به نقل از «برنارد آو» تحلیلگر راهبردی بازار انرژی در سنگاپور اعلام کرد، قیمت نفت خام صبح امروز جمعه در بازار انرژی آسیا در حالی افزایش یافت که تولید نفت آمریکا بزرگترین مصرف کننده نفت خام، در جهان کاهش یافته و در عین حال انتظارها برای افزایش تقاضای نفت ایران بالا رفته است.

وی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه با اعلام اینکه هنوز مشخص نیست قیمت نفت در بازار به کدام سمت، سوق می یابد، گفت: اگرچه در یک دورنمای گسترده تر هنوز تغییر زیربنایی چندانی در وضعیت بازار انرژی جهانی رخ نداده است، اما با بازگشت نفت ایران به بازار جهانی و افزایش انتظارات برای خرید این محصول، باید منتظر تحولات جدید در قیمت انرژی های فسیلی باشیم.

این تحلیلگر اقتصادی در این خصوص افزود: انتشار آمار و ارقام اقتصادی از سوی وزارت انرژی آمریکا در روز چهارشنبه گذشته حاکی از کاهش ذخایر انرژی این کشور است که موجب شد افزایش قیمت نفت در آسیا نیز قابل توجه باشد.

براساس این گزارش، در معاملات صبح روز جمعه بازار سنگاپور، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه ژانویه با هشت سنت افزایش به 44 دلار و 99 سنت رسید و هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در همین ماه نیز رقم 48 دلار و 22 سنت را تجربه کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین