|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۶۴۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نظارت صحیح بر دریافتی و پرداختی ارز از سوی بانک مرکزی اولین گام برای مبارزه با قاچاق است.
فرشید سیم‌بر کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص قاچاق کالا گفت: قاچاقچیان عمدا به دلیل عدم پرداخت هزینه‌ی گمرکی، کالا را از خارج به داخل کشور وارد می‌کنند و با قیمتی مضاعف جهت کسب سود به تولید داخل ضرر می‌زنند.

وی با اشاره به پیامدهای کالای قاچاق عنوان کرد: کالاهای قاچاق ضربه‌ای سنگین به صنایع داخلی وارد می‌کند و در نتیجه سطح اشتغال جوانان کشور به کمترین حد خود می‌رسد.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: افرادی که در کار قاچاق نقش‌آفرینی می‌کنند با هدفشان تخریب صنایع داخلی است. از مهم‌ترین چالش‌های قاچاق کالا نبود کیفیت در محصولات است.

سیم‌بر نقش بانک مرکزی را بسیار مهم و حساس برشمرد و گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز باید حساس عمل کند و با تخصیص اعتبارات به واحدهای داخلی ورود کالاهای قاچاق از خارج کشور کمتر صورت گیرد.

وی با اشاره به کارکرد بانک مرکزی در تخصیص ارز بیان داشت: اگر بانک مرکزی نظارت‌های بیشتر در میزان پرداختی و دریافتی داشته باشد قطعا میزان قاچاق کالا به کشور با کاهش روبرو خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به کدگذاری کالا عنوان داشت: با حمایت از تولید داخل نیازی به کدگذاری کالا نخواهیم داشت و در همین راستا میزان کیفیت موجود ارتقا خواهد یافت.

سیم‌بر در ادامه گفت: اگر قانون‌گذار بهترین قانون را تدوین کند و خوب اجرا نشود همچنان شاهد ورود کالای قاچاق به داخل کشور خواهیم بود. نظارت صحیح بر دریافتی و پرداختی ارز که هدفش حمایت از تولید باشد از لازمه‌های مبارزه با قاچاق است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین