|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۶۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام تازه ترین جزئیات خدمت رسانی به حادثه دیدگان صحرای منا گفت: ظرفیت بیمارستان ها و نیروهای هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران حادثه دیده مناسب و کافی بوده و ما در تلاش برای انتقال زایران ایرانی از بیمارستانهای سعودی به بیمارستان های هلال احمر ایران هستیم.
دکتر سیدعلی مرعشی با بیان این مطلب افزود: خوشبختانه تمامی کادر درمانی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر نیروهای عملیاتی و آموزش دیده و آماده ارائه خدمات میدانی هستند و هیچ مشکلی در ارائه خدمت به موقع و مناسب به زائران آسیب دیده از حادثه صحرای عرفات وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون 220 نیروی بیمارستانی و 280 پزشک تمام وقت در حال ارائه خدمت به زائران آسیب دیده هستند و علاوه بر آن ظرفیت بیمارستان ها و تجهیزات درمانی و دارویی برای درمان زائران کافی و مناسب است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به این که هلال احمر ایران در حال انتقال مصدومان کشورمان به بیمارستان های ایرانی است، توضیح داد: با توجه به حجم مصدومان منتقل شده به بیمارستان های سعودی و به منظور ارائه خدمات درمانی جامع و مناسب به زائران ایرانی درصددیم تا مصدومان ایرانی را به بیمارستان های هلال احمر منتقل کنیم.

وی افزود: بر این اساس علاوه بر 50 زائر نیازمند دریافت خدمات درمانی که روز گذشته پس از انجام اعمال خود به مکه بازگشته و در بیمارستان هلال احمر ایران در مکه تحت نظر هستند، مصدومان حادثه امروز را که نیاز به خدمات درمانی بیشتری دارند به بیمارستان هلال احمر احمر ایران در مکه انتقال خواهیم داد.

وی گفت: تاکنون بیش از 70 زائر مصدوم در بیمارستان هلال احمر ایران در منا ویزیت شده اند.
در حادثه امروز رمی جمرات در منا یکهزار حاجی کشته و هزارحاجی دیگر زخمی شدند.

حدود 90 تن از جان باختگان این حادثه زائران ایرانی بوده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین