کد خبر: ۶۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روزپنجشنبه در سخنانی درکنگره آمریکا ضمن درخواست ازواشنگتن برای مدارا با پناهجویان ومهاجران گفت که ایالات متحده باید ازدشمنی با این افراد دست بردارد وبا آنها به نحوی انسانی رفتار کند.
ازواشنگتن، وی افزود : آمریکا نباید گناه و اشتباهات گذشته را در برخورد با پناهجویان و مهاجران تکرار کند.

گفتنی است انزجار ازمهاجران غیرقانونی درمیان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه موج می زند.

'دونالد ترامپ' نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفته است که درصورت راهیابی به کاخ سفید، 11 میلیون مهاجر فاقد مدرک را از این کشور اخراج می کند.

درهمین حال، پاپ گفت که آمریکا نباید از شمار پناهجویان ومهاجرانی که سعی دارند این کشور را برای زندگی انتخاب کنند، ناخشنود شود.

وی افزود : نباید ازتعداد پناهجویان شوکه شویم، بلکه باید آنها را انسان بدانیم، به چهره هایشان بنگریم، به ماجرای زندگی شان گوش دهیم و بکوشیم به بهترین نحو ممکن به وضعیت شان پاسخ دهیم، پاسخی که انسانی، عادلانه و اخوت آمیز باشد.

رهبر کاتولیک های جهان همچنین خواستار هوشیاری جهانی نسبت به پدیده بنیادگرایی از هر نوعی شد و هشدار داد که باید بین مبارزه با افراطیون و پاسداری از آزادی های مذهبی، موازنه برقرار شود.

وی گفت: همه ما به خوبی می دانیم که هیچ دین ومذهبی مصون ازتوهمات فردی یا افراط گرایی ایدئولوژیکی نیست. ازاینرو باید مراقب هرنوع بنیادگرایی باشیم، خواه ازنوع مذهبی باشد یا انواع دیگر.

پاپ افزود : باید بین مقابله با خشونت هایی که به نام مذهب، ایدئولوژی یا یک سیستم اقتصادی روی می دهد وپاسداری ازآزادی های مذهبی، فکری و فردی، موازنه برقرار شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین