|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری، عموم مردم و خانواده حجاج داغدار گفت: در حال حاضر برای کمک رسانی به حجاج مصدوم و نیز شناسایی کشته شده ها در بیمارستان های مکه با مشکل جدی روبرو هستیم.
حجت الاسلام قاضی عسکر عصر پنجشنبه در باره حادثه امروز رمی جمرات در صحرای منا افزود: عوامل دولت عربستان با ما همکاری لازم را ندارند و اجازه نمی دهند برای امدادرسانی در بیمارستان های مکه و نیز محل حادثه در رمی جمرات حاضر شویم. این امدارسانی ها اکنون به سختی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از ساعت 9 صبح امروز که این حادثه در رمی جمرات در منا رخ داده است تاکنون عملیات شناسایی، رسیدگی و جمع آوری به کشته شدگان بویژه حجاج ایرانی ادامه دارد.
وی آمار کشته شده های زائران ایرانی را 90 نفر اعلام کرد و تصریح کرد: آمار زخمی و کشته شدگان رمی جمرات لحظه به لحظه به مردم کشورمان اعلام خواهد شد.

وی وقوع این حادثه در منا را بی سابقه خواند و اظهار کرد: این سوء مدیریت دولت عربستان سبب شد تا به همه زحماتی که سازمان حج و زیارت و نیزبعثه مقام معظم رهبری برای آرامش حجاج به عهده گرفته بود خدشه وارد شود و خانواده ها داغدار شوند.

حجت الاسلام قاضی عسکر گفت: به دنبال رخداد این حادثه و کشته و زخمی شدن حجاج ایرانی با سفیر دولت عربستان و نیز مسوولان این سفارتخانه در کشورمان و نیز آقایان جهانگیری و لاریجانی و امیرعبدالهیان مذاکرات لازم انجام شده است و هم اینک رییس سازمان حج و زیارت و رییس سازمان بهداشت و نیز سفیر کشورمان در عربستان، پیگیر این مساله هستند.

قاضی عسکر همچنین از تشکیل ستاد بحران در مکه خبرداد وگفت: اکنون اعضای این ستاد به تمام بیمارستان هایی که حجاج به این بیمارستان ها منتقل شده اند سرکشی کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین