|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
»
لنگه کفش ها به سوی چه کسانی پرتاب می شوند؟ + تصاویر
کد خبر: ۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
در شرایطی که چهره‌ها و جریان‌های سیاسی که معترضان رییس جمهور و هنجارشکنان فرودگاه به آنان منتسبند همچنان سکوت اختیار کرده و گاه با فرافکنی سعی در حذف صورت مسئله دارند، بعید نیست در آینده نزدیک و با افزایش تحرکات افراطی، شاهد چهارمین اتفاق مشابه از این زنجیره اتفاقات هم باشیم.
رییس جمهور کشورمان هفته گذشته در پاسخ به سوالی در خصوص حواشی مراسم استقبال از او در فرودگاه، ضمن اعلام اینکه "بعضی ها ممکن است مخالف باشند و اعتراض کنند و این حق آنهاست" تاکید کرد "با گروه‌های خودسر مقابله خواهیم کرد. البته دل‌مان نمی‌خواهد از برخورد گروه‌های خودسر با رئیس‌جمهور شروع کنیم."

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حواشی به وجود آمده در مراسم استقبال از رییس جمهور، دست کم سه بار دیگر در طول چهار سال گذشته پدیدار شده بود.
    
بار اول در جریان برگزاری نمایشگاه مطبوعات سال 88 در آبان ماه این سال بود که هنگام بازدید مهدی کروبی از نمایشگاه در حالی که تعدادی از هواداران او با سر دادن شعار، از حضورش در نمایشگاه استقبال کرده بودند، عده‌ای از مخالفانش با پرتاب لنگه کفش به سمت کروبی صحنه های زشتی از اعتراض را ثبت کردند.





اما احتمالا جدی ترین جرقه این نوع اعتراضات که پا را از یک اعتراض مدنی و پذیرفته شده در اصول سیاسی کشورها فراتر نهاد و به نوعی هنجارشکنی در فضای سیاسی کشور محسوب شد، به سال 89 و برهم زدن سخنرانی سیدحسن خمینی در حرم پدر بزرگش(ره) بازمی‌گردد.

در مراسم مذکور، تلاش تندروها باعث شد تا سید حسن خمینی سخنرانی خود را با گفتن این جملات که "قطعا در حرم امام افرادی هستند که از این گروه اندکی که شلوغ می‌کنند، بیزار هستند، همان‌طور که می‌بینید عده‌ای مانع سخنرانی می‌شوند، تا بوده چنین بوده، هنوز بیست سال از رحلت امام نگذشته است" نیمه تمام رها کند.





بی تردید کنایه و تصمیم او برای نیمه تمام گذاشتن سخنرانی خود هشداری در خصوص تکرار وقایع مشابه و جا افتادن این رویه نادرست در کشور بود. اما هشدار او چندان جدی گرفته نشد تا اینکه در سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس در 22 بهمن ماه سال گذشته در حرم حضرت معصومه (س) در قم مشابه همین وقایع تکرار شد.

نتیجه پیگیری های مجلس در خصوص این حادثه نیز گزارشی بود که در صحن علنی قرائت شد اما هنوز از پیگیری قضایی و یا راهکارهایی برای جلوگیری از این حوادث خبری نیست.

جالب اینجاست که رهبری نیز مخالفت خود را با این گونه مسائل اعلام کرده اند. ایشان به صراحت گفته‌اند که " بنده با کارهايي که در قم اتفاق افتاد و يا قبل از آن در حرم امام اتفاق افتاده بود مخالفم" و حتی اضافه کردند که "بارها به مسئولين تذکر دادم که جلوي اين کارها را بگيرند". اما با وجود این موضع صریح هنوز اتفاق جدی از سوی مسئولین در این باره رخ نداده است.






اتفاقات مربوط به روز بازگشت رییس جمهور به تهران، اوج هنجارشکنی در نوع نمایش اعتراضات سیاسی در کشور را در معرض دید قرار داد که علاوه بر بازخورد داخلی با تبعات بین المللی نیز همراه بوده است. معلوم نیست این گروه های خودسر از کجا و با چه هدفی خط می گیرند. اما بی تردید نتیجه اعمال آنها هرگز در جهت منافع ملی نخواهد بود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از ارتباط این حوادث با یکدیگر سخن به میان آورده و گفته است «حادثه مهر‌آباد سرنخ‌هایی دارد که بیان‌کننده ارتباط این دو حادثه به یکدیگر است.» به گفته حقیقت پور، امروز همان افرادی سعی می‌کنند حادثه مهرآباد را توجیه کنند و دولت را به واسطه نوع موضع‌گیری‌هایش در نیویورک مقصر بدانند که در پی حادثه قم علی لاریجانی را عامل ایجاد حادثه می‌دانستند و خود را مبرا می‌پنداشتند.




بر این اساس، در شرایطی که چهره‌ها و جریان‌های سیاسی که معترضان رییس جمهور و هنجارشکنان فرودگاه به آنان منتسبند همچنان سکوت اختیار کرده و گاه با فرافکنی سعی در حذف صورت مسئله دارند، بعید نیست در آینده نزدیک و با افزایش تحرکات افراطی، شاهد پنجمین اتفاق مشابه از این زنجیره اتفاقات هم باشیم؛ زنجیره ای که با پرتاب لنگه کفش به رییس سابق مجلس آغاز شد؛ با حمله به نوه امام (ره) و پرتاب مهر به سمت رییس فعلی مجلس ادامه یافت و اکنون به اهانت به رییس‌جمهور رسیده است. با این وجود امید نیروهای سیاسی همچنان به سخنان رییس دولت تدبیر و امید است که وعده مقابله با این گروه های خودسر را داده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۸
مهشید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
1
9
بی شک ما از رئیس جمهور محبوبمان خواهان رسیدگی به این اهانت ها هستیم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
1
4
فرمانده ناجا گفته نباید سخت بگیریم. آقای غرضی گفته در یک جامعه آزاد پرتاب کفش و تخم مرغ طبیعی است. این صحبتها و نگاهها بسیار خوب است و نشان از رشد سیاسی مسئولین کشور دارد. اما بای از فرمانده ناجا پرسید که چه بلایی برسر اون فردی که در سفر آقای احمدی نژار به مازندران به سمت ایشان کفش پرتاب کرد اومد؟ آیا ائن موقع هم میگفتید سخت نگیرید؟ بهتر است خبرنگاری برود و جویای احوالات این بنده خدا بشه!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
3
حلقه پرتو و انجمن حجتیه مسئول این اهانتها هستند
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
1
از مطلبی به نام لنگه کفش ادب ندارد دیدن کنید
لینک مطلب؛
http://www.shereno.com
در بالای صفحه ی سایت ذکر شده مطلب (لنگه کفش ادب ندارد)
لینک مستقم مطلب :
http://www.shereno.com/post-19879.html
برای حمایت از مطلب به لینک اول رفته و روی مطلب کلیک کنید
سرباز ولایت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
1
2
ای نامردا بازم که نظر منو درج نکردین
حسن فیروزشاهیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
داداش یه بارم به اونا اعتراض کن که روز روشن به پشتوانه ی همین رئیس سابق مجلس ، 16 آذر عکس امام رو پاره کردن و به آقا توهین کردن
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
0
0
حقشان بود
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
0
0
اقایان محترم چرا همین اول کاری اینقدر تشنج درست میکنید ووالله خود همین اقای رییس جمهور فرمودند که من از همه انتقادها استقبال میکنم .این بندگان خدا جز یک اعتراض عمومی کار دیگری نکردند .در همه کشورهای به نگاه شما پیشرفته این حداقل اعتراض عمومی وجود دارد .خودتان زدید خراب کردید .از وسط این جماعت به زور گذشتید .یکم صداقت یکم اعتدال .این همه خودباختگی از کجا میاد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین