|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
وزیر دفاع فرانسه وهمتای وی ازکشور انگلیس روز پنجشنبه اعلام کردند که پاریس ولندن از بابت افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه نگران هستند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، 'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس در یک کنفرانس خبری مشترک با 'ژان ایو لودریان' همتای فرانسوی اش در پایتخت این کشورگفت: افزایش حضور نظامی روسیه درسوریه، اوضاع پیچیده کنونی این کشور را پیچیده تر می کند.

وی یادآور شد که وزرای خارجه انگلیس و فرانسه ساعاتی بعد در پاریس در مورد این مساله بحث و تبادل نظر می کنند.

لودریان نیز با اشاره به اینکه روسیه حضور خود در بندر 'طرطوس' و یک فرودگاه نظامی درجنوب شهر لاذقیه را تقویت کرده است، گفت که مسکو باید در مورد دلیل این اقدام توضیح دهد.

قرار است 'لوران فابیوس' وزیر خارجه فرانسه عصر امروز با 'فیلیپ هاموند' همتای خود از کشور انگلیس در پاریس دیدار و گفت و گو کند.

این دو مقام اروپایی پس ازاین دیدار درجلسه شامی که امشب با حضور 'فرانک والتر اشتاین مایر' وزیر خارجه آلمان و 'فدریکا موگرینی' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود، شرکت می کنند.

برخی از تحلیل گران احتمال می دهند که اظهارات منتشر شده درخصوص کم و کیف حضور نظامی روسیه درسوریه، با هدف زمینه سازی برای مداخله مستقیم نظامی در این کشور انجام می شود.
سوریه از سال 2011 عرصه تاخت و تاز گروه های تروریستی مورد حمایت غربی ها و همپیمانان این کشورها در منطقه بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین