|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۶۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
كارگردان اصفهانی سینمای کشور گفت: سينمای نوجوان هنوز طراوت، شادی و بلوغ كافی را ندارد.
امید نیاز که با فیلم سینمایی «ب-۱۲» در جشنواره بین المللی فیلم نوجوان شرکت کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به داستان فیلم سینمایی "ب-۱۲" و بیان اینکه این فیلم پیرامون داستان زندگی ۲ نوجوان روستایی است که برای نجات جان مادربزرگ خود که به دارو احتیاج دارد تصمیم می‌گیرند به شهر رفته و دارو تهیه کنند، عنوان کرد: این ۲ نوجوان بدون اطلاع خانواده راهی شهر شده و به دلیل اتفاقاتی مجبور می‌شوند برای تامین پول دارو در شهر بمانند، اما از طرف دیگر خانواده‌ها در روستا با توجه به شواهد فکر می‌کنند که این ۲ نفر در رودخانه غرق شده‌اند و برای آنها مراسم می‌گیرند و در ادامه اتفاقاتی رخ می دهد.

وی با بیان اینکه این فیلم به ارتباط بین نوجوانان و خانواده‌ها اشاره می کند، گفت: در سن نوجوانی فاصله‌ای میان بچه‌ها و خانواده‌ها به وجود می‌آید و در واقع فیلم "ب-۱۲" به این حلقه گمشده و آسیب شناسی والدین و نوجوانان می پردازد.

کارگردان اصفهانی سینمای کشور با اشاره به فضای رئال فیلم، یادآور شد: در این فیلم به فضای ذهنی و بصری شهری و روستایی توجه شده است.

نیاز با اشاره به اینکه نویسندگی این فیلم سینمایی را خود به عهده داشته است، گفت: نام این فیلم سینمایی را "ب-۱۲" گذاشتم و داستان فیلم روایت نوجوانانی بوده که به دنبال دارو هستند و نکته مهم تر اینکه در سن ۱۲ سالگی قرار دارند.

وی ادامه داد: لوکیشن‌های این فیلم سینمایی در منطقه لردگان از روستای چهارمحال بختیاری و بخشی از آن نیز در اصفهان فیلمبرداری شده است.

نوجوانی حساس ترین دوره زندگی هر فردی است

کارگردان فیلم سینمایی "ب-۱۲" با بیان اینکه همیشه برای نوجوان خوراک فرهنگی کم است، گفت: نوجوانی حساس ترین دوره زندگی هر فردی است که کمبود خوراک فرهنگی برای این گروه سنی در سینما، تلویزیون، ‌تئاتر و فیلم نامه ها به چشم می خورد.

نیاز با اشاره به اینکه کار در حوزه کودک و نوجوان دغدغه وی بوده و هست، عنوان کرد: به کارهایی که مختص نوجوان بوده کم پرداخته می شود چرا که از طرفی کارها در این گروه سنی رنگ و لعاب و شادی های کودکانه را ندارد و در گیشه اکثر کارهای مربوط به نوجوان شکست می خورد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل نویسنده کمتر به کارهای نوجوان رجوع می کند، ادامه داد: ادبیات داستانی در این حوزه کم است و برنامه ریزی مشخصی برای فیلم های نوجوان در سینما وجود ندارد.

کارگردان فیلم سینمایی "ب-۱۲" تاکید کرد: وقتی تقاضا نیست عرضه نیز در حوزه فیلم نوجوان نخواهد بود.

نیاز با اشاره به انتظاراتش از جشنواره فیلم نوجوان گفت: برای من مهم نیست که جشنواره در کدام شهر برگزار می شود اما مهم پابرجا بودن جشنواره همراه با محتوای خوب آن است.

وی به بخش مسابقه سینما نیز اشاره و عنوان کرد: اینکه تنها مسابقه بین بازیگران، کارگردانان و یا نویسندگان برگزار شود کافی نیست چرا که در تولید یک فیلم همه عوامل در بخش های مختلفی همچون موسیقی، صحنه، گریم و غیره همکاری داشته و نیاز است در این بخش ها نیز مسابقه برگزارشود.

کارگردان فیلم سینمایی "ب-۱۲" با تاکید براینکه جداسازی و تفکیک بخش کودک و نوجوان جشنواره فیلم اتفاق خوبی است، ‌ادامه داد: امیدوارم نظر مسئولین بر این سیاست باقی بماند.

وقتی فیلمی ساخته می شود باید امکانی وجود داشته باشد که در همه جای ایران پخش و دیده شود

نیاز به موضوع خروجی جشنواره فیلم نوجوان نیز اشاره داشت و گفت: اینکه فیلم های جشنواره فقط در طول جشنواره برای مخاطبین خاصی نشان داده شود کافی نیست چراکه وقتی فیلمی ساخته می شود باید امکانی وجود داشته باشد که در همه جای ایران پخش و دیده شود.

وی با بیان اینکه گروه هدف در این جشنواره مشخص است، یادآور شد: جشنواره ای به این شکل رقابتی سالم است و جشنواره تکلیف و هدف خود را می داند چراکه همیشه کودک و نوجوان در یک فضا کار کرده اند و اگر فضا باز شود مخاطب خود را خواهد داشت.

کارگردان فیلم سینمایی "ب-۱۲" با تشبیه جشنواره فیلم نوجوان به نهالی که اگر توسط مسئولین خوب آبیاری شود میوه آن را مردم برداشت خواهند کرد، افزود: سینمای نوجوان هنوز طراوت، شادی و بلوغ کافی را ندارد و اصرار، تاکید و ماندگاری می تواند در رسیدن به رشد و بالندگی آن بسیار موثر باشد.

لازم به ذکر است، فیلم سینمایی ب-۱۲ دومین کار بلند امید نیاز بوده و وی کارگردانی هنری مجموعه ۲۶ سیر تا پیاز شبکه ۲ سیما رابرعهده داشته و نویسندگی و کارگردانی برای برنامه‌های کودک شبکه اصفهان و کارگردانی تئاترهای کودکان را در کارنامه خود دارد.

در فیلم سینمایی فیلم "ب-۱۲"، بازیگرانی چون اصغر همت، صدرالدین حجازی، محبوبه بیات، افشین سنگ چاپ، ندا کریمی، بهادر محمدی، رضا اسدی و کیانا شهنام‌نیا هنرنمایی می‌کنند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین