|
|
امروز: پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۶۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
دولت اسپانیا امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای بمب گذاری در یک مسجد شیعیان در صنعا را که 29کشته برجای گذاشت به شدت محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری افه ، وزارت خارجه اسپانیا در این بیانیه ابراز امیدواری کرد که عاملان و آمران این بمب گذاری محاکمه و مجازات شوند.

وزارت خارجه در بیانیه خود اورده است که دولت اسپانیا با خانواده و بستگان قربانیان ابراز همدردی کرده و خواهان بهبود وضعیت مجروحان حادثه تروریستی شده است.

دولت اسپانیا همچنین از تلاش میانجی گرانه سازمان ملل برای حل بحران یمن حمایت کرده و از همه طرفین درگیر درخواست نمود که برای پیدا کردن یک راه حل که به تنش پایان و به یمن اجازه دهد که مشکلات وخیمی که گریبانگیر آنها شده را پشت سر بگذارند ، به مذاکره بپردازند.

بنابراین گزارش ، بمب گذاری امروز در مسجد شیعیان صنعا هنگام اقامه نماز عید سعید قربان روی داد.

خبرگزاری رسمی یمن (سبا) صبح امروز پنجشنبه از وقوع انفجار تروریستی در مسجد البلیلی در صنعا پایتخت این کشور هنگام برگزاری نماز عید قربان خبر داد که طی ان دستکم 29 نمازگزار جان خود را از دست دادند.

پیش از این گروه تروریستی داعش مسئولیت چندین انفجار مشابه در مساجد صنعا را که نمازگزاران را هدف قرار داده بود به عهده گرفت.

این ششمین حمله به مساجد در صنعا طی سه ماه گذشته است.

گروه های تروریستی القاعده و داعش طی هفت ماه تجاوز عربستان به یمن و دریافت مستقیم کمک های نظامی و تسلیحاتی از این کشور تقویت شده و بخشی از خاک یمن از جمله شهر المکلا را اشغال کرده و در این شهر اقدامات تروریستی انجام می دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین