|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۶۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پی حادثه رمی جمرات در صحرای منا اعلام کرد که باید تیم حقیقت یاب از همه کشورهای اسلامی برای بررسی این حادثه در مکه مکرمه تشکیل شود.
از خانه ملت منصور حقیقت پور با تاکید براینکه دولت ملک سلمان و آل سعود کفایت لازم و کافی را برای اداره حرمین شریفین ندارد ،گفت: باید تیم حقیقت یاب برای کشف علل این حادثه از همه کشورهای اسلامی تشکیل شده و این تیم برای بررسی های بیشتر به سرعت عازم این منطقه شود.

نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر درمجلس شورای اسلامی با تصریح بر ضرورت تشکیل منطقه آزاد اسلامی در دنیا، افزود: به طور قطع مکه و مدینه متعلق به آل سعود و ملک سلمان نبوده و حرمین شریفین متعلق به همه جهان اسلام است، بنابراین منطقه آزاد اسلامی مکه و مدینه باید تشکیل شود و مدیریت جهان اسلام هم برخانه خدا حاکم شود.

وی افزود: بر این اساس مردم مسلمان دنیا که در طول عمر خود یک مرتبه فرصت زیارت برای آنها فراهم می شود، در امنیت بسر می برند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با یادآوری ضرورت تشکیل تیم حقیقت یاب در مکه مکرمه، تصریح کرد: البته وزارت امور خارجه نیز باید با احضار سفیر عربستان توضیحات لازم را جویا شود، زیرا جان هموطنان ما که نباید با سوء مدیریت مقامات عربستانی به همین راحتی از دست برود.

این درحالی است که حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقایی وزیر امور خارجه در گفت و گو با ایرنا از تشکیل ستادی ویژه در این وزارتخانه برای رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا خبر داد.

حقیقت پور با یادآوری حادثه اخیر واژگونی جرثقیل در مسجد الاحرام که تعدادی از زائران ایرانی کشته شدند ،اظهارداشت: این حادثه دوم اتفاقی بود که نشان می دهد دولت آل سعود و ملک سلمان برای مدیریت حرمین شریفین تا چه اندازه بی کفایت هستند.

همزمان با عیدقربان در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا تاکنون 453 نفر از زائران خانه خدا کشته و حدود 791 نفر مجروح شدند که از این میان 41 کشته و دهها مجروح ایرانی هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین