|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۶۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش های بازرگانی معتقد است : صاحبان صنایع هیات های خارجی علاقمند کسب امتیازات سابق در بازار ایران و یا ورود به بازارهای جدید در کشورمان برای جانی دوباره بخشیدن به کسب منافع خویش هستند.
از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن وتجارت ، محمد رضا عابدین مقانکی گفت:بهره گیری از رفت و آمد هیأت های تجاری خارجی به کشورمان پس از توافق برجام ،نیازمند تدوین بسته جامع روابط تجاری و اقتصادی با متقاضیان حضور در ایران است.

وی افزود: مدتی است کشورهای مختلف هیات های تجاری و اقتصادی خود را به ایران اعزام می کنند تا امکان گسترش روابط با ایران را محک بزنند و فعالان اقتصادی این کشورها که تا پیش از شدت یافتن تحریم های اقتصادی علیه ایران در بخشی از بازار کشور فعال بودند، مایلند با انجام ارزیابی های مطالعاتی و سنجش اوضاع ایران، درخصوص بازکردن مجدد جای پای خویش فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، فرانسه، آلمان و بسیاری کشورهای دیگر از آسیا و اروپا با فراهم شدن امکان اولیه برای مبادله کالا و پول با ایران و آماده شدن بسترهای تجارت و سرمایه گذاری در کشورمان ،تلاش می کنند تا هرچه سریع تر امکان همکاری اقتصادی و تجاری را با ایران بگشایند.

عابدین مقانکی ضرورت آماده سازی بسترهای مناسب برای بهره گیری از این مناسبات را یادآور شد و گفت: توسعه روابط اقتصادی با هر کشور را در یک بسته جامع تجاری- سرمایه گذاری باید مورد توجه قرار داد .

وی اضافه کرد : لازم است روابط را هم در قالب تجاری اعم از صادرات و واردات و هم در قالب سرمایه گذاری و انتقال فناوری به کشور تعریف کرد.

قرار است نخستین همایش بین المللی سیاست های صنعتی وتجاری برای توسعه صادرات و اشتغال توسط موسسه مطالعات پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت 18 و 19 مهرماه جاری در تهران برگزار شود .

در چهارماهه نخست سال جاری چین ، عراق ، امارات متحده عربی ، هند ، افغانستان ، ترکیه ، ترکمنستان ، پاکستان ، ایتالیا و مصر 10 کشور شاخص بودند که 86 درصد از ارزش صادرات کشور را به میزان 9 میلیارد و 267 میلیون دلار جذب کردند .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین