|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۶۴۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
مقام ارشد دولت آلمان روز پنجشنبه بر اهمیت نقش ایران، روسیه وعربستان در حل بحران سوریه تاکید کرد.
این مقام آلمانی درحالی که خواست نامش فاش نشود، به خبرنگاران دربرلین گفت که تهران، مسکو وریاض باید در هرگونه راهکار سیاسی مربوط به جنگ داخلی سوریه نقش داشته باشند.

وی به سخنان اخیر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان استناد کرد که ازاهمیت گفت و گو با بشار اسد رییس جمهوری سوریه برای پایان دادن به جنگ در این کشور یاد کرده است.

مقام آلمانی درعین حال به سفر آتی مرکل به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد وگفت که بحران آوارگان سوری نیز در دستور جلسه مذاکرات دو جانبه صدراعظم آلمان با مقام های دیگر قرارمی گیرد.

براساس این گزارش، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان پیشتر در ماه جاری برتلاش های دیپلماتیک درمجمع عمومی سازمان ملل با هدف وارد کردن قدرت های منطقه ای چون ایران، عربستان وترکیه به مذاکرات سوریه تاکید کرد وگفت که توافق هسته ای تهران با گروه 1+5 فرصت جدیدی رابرای حل بحران سوریه مهیا می کند.

وی با اشاره به ضرورت شرکت دادن همسایگان سوریه همچون ایران، ترکیه و عربستان وهمچنین روسیه، آمریکا واروپا درمذاکرات برون رفت ازبحران سوری ، گفت که مجمع عمومی سازمان ملل، فرصتی برای این نشست فراهم می کند ومن شخصا برای مهیا شدن این فرصت تلاش می کنم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین