|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
رییس سازمان سینمایی، با اشاره به تغییر ذائقه مردم دنیا در بدست آوردن اطلاعات از طریق آثار سمعی و بصری، گفت: آثار مستند می تواند به عنوان سند باقی بماند.
هیأت مدیره انجمن مستندسازان خانه سینما با حضور در موزه سینما با حجت الله ایوبی دیدار و گفت وگو کردند.

ایوبی در این دیدار اظهار کرد: فرصتی برای دیده شدن آثار مستند برای مردم ایجاد نکردیم، اما استقبال مخاطبان در همین حد اندک هنر تجربه، نشان از علاقه مردم به تماشای چنین آثاری دارد.
وی ادامه داد: مهمترین مشتری مستند باید تلویزیون باشد و این رسانه مجبور است به سراغ شما بیاید.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: امروز دنیا سمعی بصری شده و ذائقه ها تغییر کرده است. با توجه به اینکه مردم دوست دارند ببیند و باور کنند، نقش مستندسازان پررنگ تر از گذشته شده است.

ایوبی افزود: معرفی بسیاری از شخصیت های بزرگ، آیین های فراموش شده، آسیب های اجتماعی و مسائلی از این دست را از طریق مستند می توان به تصویر کشید.

ارد زند عضو هیات مدیره انجمن مستندسازان نیز در این دیدار اظهار کرد: تناسبی بین توجه به سینمای مستند و بلند وجود ندارد و سینمای مستند در بزنگاه ها به درد اجتماع می خورد.
وی با بیان اینکه در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی شاهد حضور موثر فیلم مستند بودیم توضیح داد: سینمای مستند بیشتر به سینمای خنثی تبدیل شده و این امر موجب می شود جاذبه ای نداشته و مشتری خود را از دست بدهد.

فرزاد توحیدی، بهمن کیارستمی، حمید جعفری، مهدی قربانپور و غلامرضا کتال از جمله مستندسازان حاضر در این جلسه بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین