|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تعداد صندلیهای رشته های علوم پزشکی خود را از 27 هزار نفر به 9 هزار نفر کاهش داده است.
دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی که برای شرکت در همایش دانشجویی میثاق مهر ویژه دانشجویان تازه وارد دانشگاههای خراسان رضوی و مشهد به این شهر سفر کرده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: معنی این کار این است که دکتر میرزاده ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی بر کیفی سازی آموزش در این دانشگاه هم اهتمام جدی دارند که از این امر تقدیر می شود.

وی گفت: در یک مورد هم یکی از دانشگاههای علوم پزشکی زیر مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی تعطیل شده که در دفترچه آزمون امسال نامش قید نشده است.

وزیر بهداشت در ادامه همچنین اظهار کرد: در این وزارتخانه منابعی برای ساخت خوابگاه، تامین امکانات رفاهی و حتی تغذیه دانشجویان تخصیص داده نشده است.

وی افزود: در وزارت بهداشت پولی که به دانشجویان تخصیص داده می شود مربوط به 90 هزار نفر است در حالی که 180 هزار نفر دانشجو داریم و این بدان معنا است که هزینه های آن 90 هزار نفر دیگر را باید از غیب تامین کنیم و حداقل بتوانیم وسایل ایاب و ذهاب، خوراک، کلاس و سرد و گرم کردن محیطهای آموزشی را فراهم کنیم.

دکتر هاشمی ادامه داد: منابع ما برای ساخت خوابگاهها خیلی محدود است البته امسال معاونت دانشجویی وزارت بهداشت تعهد کرده که اگر خیرین ساخت خوابگاهها را شروع کنند بین 20 تا 30 درصد را معاونت دانشجویی در قالب 200 میلیارد ریال اعتباری که دارد پرداخت کند و مابقی را هم نیکوکاران پرداخت نمایند.

وی گفت: همانگونه که تاکنون در برخی از استانها این اقدام صورت گرفته امید است در استانهای سه گانه خراسان رضوی هم به انجام برسد.

وزیر بهداشت در ادامه همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون دفع فاضلاب به خلیج فارس اظهار کرد: این اقدام باید توسط وزرات نیرو و محیط زیست پیگیری شود البته متاسفیم که این اتفاقات می افتد.

وی افزود: البته فاضلاب موجب بیماری می شود یعنی آبزیانی که مواد غذایی محسوب شوند با این کار می توانند غیرمستقیم بیماریزا شوند لذا این اقدام غیر مستقیم به وزارت بهداشت هم مربوط می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین