|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۹
کد خبر: ۶۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قانون معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان حدود یک ماه گذشته تصویب شده و به طور قطع تا پیش از پایان سال ابلاغ و اجرایی می شود.
محمد مهدی احمدی روز چهارشنبه در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب لرستان در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر مراحل اداری این مصوبه در دست اقدام است که با اجرای آن پس از 13 سال انتظار می رود حوزه نشر و توزیع کتاب کشور ارتقا یابد.

وی در خصوص توزیع نامناسب کتب در شهرستانها و ضرورت مراجعه استانها به تهران برای خرید کتابهای مورد یناز گفت: در ادارات کل ارشاد استانها جایگاهی برای معرفی تازه های نشر بنا شده که علاقه مندان می توانند برای آگاهی از جدیدترین انتشارات به این واحدها مراجعه نمایند .

وی ادامه داد: در حوزه توزیع کتاب نیزباید ادارت ارشاد همکاری نمایند تا مراکز کتابفروشی راه اندازی شود که با توجه به تصویب قانون معافیت مالیاتی کتابفروشان انتظار می رود وضعیت توزیع کتابهای جدید در استانها بهبود یابد.

مدیرکل امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در رابطه با کمک به ناشران تصرح کرد: برپایی نمایشگاههای متعدد و خریداری کتاب دو برنامه مهم کمک به ناشران است به طوریکه سال گذشته 110 میلیارد ریال عناوین اولیه کتاب توسط وزارت از ناشران خریداری شد.

اهدای رایگان کتاب نادرست است

احمدی همچنین با انتقاد از اهدا رایگان کتاب گفت: باید برای خوانندگان تسهیلاتی ایجاد شود اما با اهدا رایگان کتاب مخالف هستم.

وی ادامه داد: فرهنگ ارزش کتاب باید در افکار عمومی ارتقا یابد بنابراین اهدا رایگان کتاب موجب کم ارزش شدن کتاب در نظر برخی افراد می شود.

وی همچنین بدون اشاره به آمار تکمیلی گفت: تولید عناوین کتاب طی امسال نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش یافته که در این میان کتابهای علوم انسانی بیشترین رشد را داشته است.

در نهمین نمایشگاه کتاب لرستان 300 ناشر فعال انتشارات خود را یکم تا هفتم مهرماه در 180 غرفه عرضه می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین