|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، از دانش آموزان خواست علاوه بر یادگیری مهارت های رایانه ای و سواد الکترونیک، یک زبان خارجی را نیز بیاموزند.
حمید میرزاده در مراسم آغاز سال نو در مدرسه پسرانه سما افزود: به شما دانش آموزان پیشنهاد می کنم برای ادامه تحصیل دنبال رشته ای بروید که هم مورد علاقه شما و هم جامعه به آن نیاز داشته باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی از دانش آموزان خواست دفترچه خاطرات و یادداشتی برای خود تهیه کرده و اتفاقات این مقطع شیرین از زندگی خود را ثبت کرده و در سال های بزرگسالی آن را بخوانند.

میرزاده، در بخش دیگری با بیان اینکه مدارسی که خیرین 50 درصد هزینه تاسیس آن را پرداخت کنند به نام آنها نام گذاری می شود، ابراز امیدواری کرد مدیریت جدید سازمان سما بتواند کیفیت این مدارس را ارتقا دهد.

بر اساس این گزارش، در سال 1370 احساس می ­شد که امکانات وزارت آموزش و پرورش پاسخگوی جمعیت رو به تزاید ایران و خیل عظیم دانش­آموزان نیست، رئیس دانشگاه آزاد طرحی را پیشنهاد داد که بر اساس آن دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان مدارس آزاد نیز داشته باشد و کلمه ی «سما» برای نامیدن این مدارس انتخاب شد که از ترکیب حروف اول سه کلمه­ سازمان، مدارس و آزاد تشکیل یافته بود و خود معنای آسمان نیز بود.

و این چنین سازمان سما، فعالیت خود را در دوره­های تحصیلی پیش دبستانی تا پایان کاردانی آغاز کرد.

اساسنامه سازمان که به تصویب هیأت امنای دانشگاه رسیده است ، فعالیت در دوره های تحصیلی آموزش عمومی و کاردانی فنی و حرفه ای را به عنوان کارکرد این سازمان تعیین کرده است.

اینک پس از گذشت بیش از 20 سال از تأسیس سازمان سما تعداد 636 واحد آموزشی با بیش از 54 هزار دانش آموز در 106 شهر کشور اعم از بزرگ و کوچک ، از مرکز تا نقاط محروم در امر تعلیم و تربیت نوباوگان و جوانان جامعه فعالیت دارند که اکثر آنها به لحاظ آموزشی و پرورشی از سطح خوبی برخوردار و از نظر اقتصادی درمجموع خودکفا هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین